El Departament de Medi Ambient i Habitatge ha remès al Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino una resolució del conseller, Francesc Baltasar, on sol·licita que deixi sense efecte la decisió de mantenir els procediments d’Avaluació d’Impacte Ambiental del projecte “Cierre de la Autovía orbital de Barcelona”, també conegut com a Quart Cinturó o ronda del Vallès.
L’escrit del conseller assenyala que el procediment consultiu, iniciat pel Ministerio l’any 2004, actualment no s’ajusta a la normativa ambiental vigent. Això ve motivat perquè no incorpora al projecte la designació de nous espais naturals protegits, ni té en compte els fonaments d’avaluació ambiental de plans i programes del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, pel que fa a criteris de sostenibilitat i mobilitat. Així mateix, la resolució assenyala que el tràmit d’informació pública no té validesa en tant que les consultes sobre l’estudi d’impacte ambiental no recullen la realitat ambiental, territorial i social de la zona. Per aquesta raó, el contingut del document sobre els potencials impactes, i la diagnosi territorial i del medi ambient, no són adequats i es considera necessari reelaborar-los.
Per una altra banda, la plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó ha preparat les seves pròpies al·legacions contra l’estudi informatiu del projecte. Segons aquesta plataforma, l’estudi emès al 2004 no s’adequa a la normativa ambiental vigent, ja que les condicions medi ambientals han canviat i la validació emesa pel Ministeri de Foment ha prescrit.
Al·legacions d'Asaja
A més a més, aquest dimecres, el sindicat agrari Asaja presentarà una vintena d'al·legacions a l'últim traçat de l'autovia orbital de Barcelona previst pel Ministeri de Foment, per la seva afectació a una vintena de pagesos i ramaders de Les Franqueses, L'Ametlla i Canovelles, especialitzats en la producció de la 'mongeta del ganxet', que és denominació d'origen protegida, i farratges, blat de moro i melca, per a la ramaderia.
La presidenta d'Asaja, Rosa Pruna, manté que el traçat del Quart Cinturó previst per Foment és "totalment incoherent" i, al marge de l'afectació en l'activitat agrària, tindrà un gran impacte visual i per al medi ambient. Rosa Pruna ha explicat que no s'entén que per anar a la Roca del Vallès des de Sabadell, la B-40 hagi de passar per mig del Pla de Llerona, una zona molt rica en cultius. Pruna ha afegit que el Quart Cinturó "partirà en dos el Pla de Llerona" i a més, en la seva construcció, "s'utilitzaran uns talussos de 12 metres que deixaran les diferents cases aïllades i sense poder veure el sol".
Demanen un nou estudi d'impacte ambiental per al Quart Cinturó
El conseller Baltasar al·lega davant del Ministerio de Medio Ambiente que l’anterior avaluació del projecte ha caducat i no s’ajusta a la normativa vigent impulsada pel Govern de Catalunya

Ara a portada
-
Cultura «La idea del restaurant era recuperar l’esperit d’espai de trobada, de pensament i d’aprenentatge» Dani Agudo Torres
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
Publicat el 02 de setembre de 2010 a les 18:08
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència