
Presentació dels resultats de la campanya, aquest matí a la sala d'actes de la Biblioteca Roca Umbert. A la foto, Virgínia Domingo, tècnica municipal de Medi Ambient, i Eloi Burriel, de l'empresa L'Origen, que ha donat suport extern a la campanya. Foto: Aj.Gr
Des del maig de 2014, s'ha desenvolupat a 13 equipaments culturals de Granollers el programa d'estalvi energètic i la campanya “Estalgia”, gràcies al suport del projecte europeu Green Partnerships, del qual l’Ajuntament és membre soci des de gener de 2013, fins al maig de 2015.
Els equipaments on s’ha implantat el programa han estat el Teatre Auditori, la Biblioteca Can Pedrals, la Biblioteca Roca Umbert, el Gra. Equipament Juvenil, l’Escola Municipal de Música Josep M. Ruera, els centres cívics de Can Bassa, Nord i Can Gili, el Centre Audiovisual, Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau, el bar de Roca Umbert, el CTUG i la Impremta Municipal.
La sala d'actes de la Biblioteca Roca Umbert ha acollit la presentació dels resultats. Virgínia Domingo, tècnica del Servei Medi Ambient, i Eloi Burriel, de l'empresa L'Origen, que ha donat suport extern a la campanya, n'han detallat el desenvolupament i dades obtingudes. Txell Trullàs, tècnica de Biblioteques, i Anna M. Piera, directora de l'Escola Municipal de Música, han explicat la seva bona experiència com a equipaments culturals que han participat a la campanya.
La campanya "Estalgia" s'ha fet durant el mes de novembre a 13 equipaments culturals
L’objectiu del programa d'estalvi energètic i de la campanya "Estalgia" és reduir el consum d’energia als edificis públics i donar continuïtat a les actuacions del Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per a l’Energia Sostenible (PAES), orientades en un 50% a la millora de la gestió energètica de les instal·lacions municipals i al foment de l’eficiència i l’estalvi energètic a les activitats econòmiques locals.
La campanya ha tingut lloc durant el novembre de 2014, tot i que des del maig ja s’havien començat a implantar els programes d’estalvi energètic que van incloure, entre d’altres, un diagnòstic energètic bàsic per centre, un programa d’actuacions concretes, l’execució de petits projectes d’estalvi energètic, la formació i informació a responsables, usuaris, proveïdors i empreses, i la creació de grups de treball per al seguiment dels aspectes relacionats amb la gestió energètica i l’avaluació de possibilitats de millora i estalvi de cada equipament.
Com a resultat d’aquestes actuacions, durant el novembre de 2014, en comparació amb novembre de 2013, 9 dels 13 equipaments culturals han estalviat més d’un 18% en electricitat; 11 dels 13 equipaments han estalviat més d’un 10% en aigua; i 4 dels 6 equipaments consumidors de gas, n'han estalviat més d’un 20%. L’estalvi econòmic s'ha traduït, en concepte d'electricitat, en 7.405 € (un 23%); en aigua, de 308 € (un 41%); i en gas, de 1.063 € (un 19%). Així, l’estalvi global als equipaments culturals durant la campanya ha estat de 8.776 €.
La campanya ha aplicat també un programa de mesures a cada centre, com ara la millora en la contractació dels subministres, la climatització, l’enllumenat interior, la ventilació, la instal·lació d’aigua i la monitorització dels consums a partir d’equips de telecontrol instal·lats a cadascun d'aquests equipaments.