
El comitè d'empresa de Derbi es reunirà de nou amb Piaggio aquest dimecres a la seu del departament de Treball de la Generalitat, al carrer Sepúlveda de Barcelona, per intentar avançar en la recerca de solucions per la continuïtat de la planta de Martorelles i els seus 150 treballadors, que ja porten 26 dies en vaga indefinida. En motiu d'aquesta trobada, la plantilla de Derbi es concentrarà a les deu del matí davant de la conselleria, i romandrà alà durant el transcurs de la reunió.
Els treballadors esperen que la trobada sigui més fructífera que la celebrada la setmana passada, també amb la mediació de la Generalitat. El comitè d'empresa ha denunciat que en aquella reunió Piaggio, propietària de Derbi, "es va negar a avançar en la recerca d'una solució negociada". Els treballadors asseguren estar indignats pel comportament de la companyia italiana, que segueix prioritzant els seus interessos econòmics al futur de la plantilla, que si res no canvia, es quedarà al carrer el proper 31 de juliol.
D'altra banda, aquest dimarts a les deu del matí els treballadors de Derbi rebran a la planta de Martorelles estudiants de l'edifici que la Universitat de Barcelona té al barri del Raval, i que s’han solidaritzat amb els empleats de l'empresa catalana de motocicletes. Uns treballadors que reiteren "la nostra ferma decisió de seguir la lluita per buscar la solució de continuïtat de la fàbrica", i que esperen un canvi en l'actitud de Piaggio que els permeti mantenir el seu lloc de feina. El comitè d'empresa de Derbi exigeix a Piaggio "que d'una vegada per totes aclareixi el futur de la planta de Martorelles".