El bus urbà de Granollers, la Roca, les Franqueses i Canovelles incrementarà a partir de setembre

Així ho han explicat els alcaldes i alcaldesses dels 4 ajuntaments que formen part de la conurbació: Granollers, les Franqueses, Canovelles i la Roca del Vallès, juntament amb la consellera de Territori de la Generalitat de Catalunya, Ester Capella

Presentació de la millora del servei de Transgran
Presentació de la millora del servei de Transgran | Ajuntament de Granollers
Redacció
16 de juliol de 2024, 20:21
Actualitzat: 20:27h

Transgran, el servei de transport urbà de Granollers, les Franqueses del Vallès, Canovelles i la Roca del Vallès augmentarà el seu servei a partir del 2 de setembre amb dos nous autobusos a les línies L1 (Can Gili-Hospital-La Torreta) i L6 (Corró d’Avall- Hospital-Granollers). Amb la incorporació d’aquests dos nous vehicles, durant tot l’any, els dies feiners, de 6.00 a 23.00 hores, la freqüència de pas serà de 20 minuts a l’L1 i de 25 minuts a l’L6. Fins ara, els autobusos passaven aproximadament cada 25 i 30 minuts respectivament. L’1 passa de 3 autobusos a 4, mentre que l’L6 passa de 2 a 3. Aquest increment del servei anirà acompanyat d’un reajustament dels horaris de totes les línies, per garantir la màxima puntualitat del servei.

Alba Barnusell, alcaldessa de Granollers, ha subratllat que la millora del transport públic és una de les prioritats d’aquest mandat. «Volem que la ciutadania pugui moure’s pel seu municipi i els municipis més propers de manera còmoda sense haver d’agafar el cotxe. Volem que l’autobús sigui la millor opció. Per això, aquest increment del servei és només el primer pas de tot un pla de millora en què estem treballant i que comença a traduir-se en més recursos.» «L’Ajuntament de Granollers ha fet un esforç molt important per augmentar la seva aportació: l’any 2023, per finançar les línies centrals del servei vam aportar gairebé 905.000 euros. L’any 2025, n’aportarem gairebé 1.254.000 euros. Augmentem la partida en 349.000 euros».

L’alcalde de les Franqueses, Juan Antonio Corchado, ha remarcat que avui s’anuncien unes millores en transport públic que s’han aconseguit teixint xarxes de col·laboració. «A les Franqueses tenim present que les persones i la sostenibilitat són la nostra prioritat. Avui presentem una millora de la mobilitat entre aquests municipis, però també per reduir l’ús vehicle privat. Hem de continuar apostant per una mobilitat sostenible, promoure l’ús del transport públic, de la bicicleta,... I anem cap aquest camí. De fet, és un dels objectius que tenim molt presents en el nostre Pla d’Acció Municipal. Avui anunciem l’adquisició de dos autobusos per dues línies, L1 i L6, amb una inversió important que per les Franqueses suposarà gairebé 250.000 euros l’any 2025».

Emili Cordero, alcalde de Canovelles ha destacat que “com a comarca tenim el deure d'oferir propostes de mobilitat que substitueixin al vehicle particular. És un dels reptes cabdals que tenim sobre la taula per diversos motius: pel medi ambient, per millorar la mobilitat i descongestionar els nostres nuclis urbans, i també per garantir un bon servei a aquelles persones que no disposen de vehicle privat, entre d'altres. En aquest sentit, l'augment de la freqüència suposa un pas més en aquest camí. I, evidentment, és imprescindible que continuem treballant plegats”.

Marta Pujol, alcaldessa de La Roca del Vallès valora de forma molt positiva aquest augment de vehicles i freqüència de pas en les línies de transport públic interurbà. «Per el nostre municipi, el més petit dels implicats, el servei d’autobusos té una importància cabdal i és una aposta de modernitat i sostenibilitat, essent que des de l’Ajuntament es farà un esforç econòmic assumint una despesa municipal de 413.000 euros anuals, amb la voluntat de posar al servei de la ciutadania una millor oferta de connectivitat amb els municipis del nostre entorn.”

Ester Capella i Farré ha recordat que la Generalitat ha aportat aquest any 300.000 euros per garantir la continuïtat del servei i fer front al creixement de la demanda que estan registrant els busos urbans i interurbans de la conurbació de Granollers: «Es tracta d’una aportació econòmica que respon a la voluntat del Departament de potenciar l’autobús com a peça fonamental del transport públic, afavorint la mobilitat col·lectiva i descarbonitzada. L’objectiu és combatre l’emergència climàtica i garantir el dret a l’accés al transport públic a tota la ciutadania de Catalunya, visqui on visqui».

Transgran és un servei operat per Sagalés a través d’un contracte programa amb la Generalitat de Catalunya, que és qui té la competència exclusiva sobre el transport terrestre de viatgers per carretera que transcorre íntegrament dins el territori català. L’empresa compta amb 9 línies regulars amb autobusos híbrids que donen servei a una població de més de 105.000 habitants.

Els usuaris de les línies centrals de Transgran (L1, L20, L21, L22, L3 i L6) van a l’alça. L’any 2019 van arribar a la seva xifra rècord, 1.248.300, que gairebé es va igualar l’any 2023, després de la pandèmia, amb 1.243.133 usuaris. Les previsions pel 2024 per aquestes línies se situen al voltant d’1.400.000 viatgers.