Barcelona, Sant Cugat del Vallès i Mataró han estat premiats per impulsar l’ús quotidià de la bicicleta. Les tres ciutats catalanes es van alçar aquest dijous a la nit com a guanyadores dels Premis Bikefriendly en una gala que es va celebrar a Sevilla, en el marc de la III Trobada de la Bicicleta Urbana. Els guardons estan impulsats conjuntament per la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta (RCxB), presidida actualment per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i la consultora Bikefriendly Group, especialitzada en cicloturisme i mobilitat activa.
L’Ajuntament de Barcelona va guanyar el premi en lideratge i compromís institucional, per l'increment i la millora d'infraestructures, serveis, comunicació i gestió de dades per a la mobilitat amb bicicleta. L’Ajuntament de Mataró el d'infraestructura ciclista d’àmbit urbà, pel seu projecte "Anell ciclista de Mataró". Finalment, l’Ajuntament de Sant Cugat va rebre el guardó per infraestructura ciclista d’àmbit urbà, pels seus projectes per connectar el municipi amb els seus nuclis rellevants confrontants.
Els guardons se celebren cada dos anys i tenen com a objectiu reconèixer els esforços de les administracions que impulsen projectes, iniciatives o accions destinades a fomentar l’ús d’aquest transport. En aquesta tercera edició, es van lliurar premis al voltant de vuit categories: lideratge institucional, infraestructura ciclista d’àmbit urbà, infraestructura ciclista d’àmbit interurbà, infraestructura d’aparcament, educació i promoció, innovació i acceleració.
[noticiadiari]2/253376[/noticiadiari]
Com a novetat, en aquesta edició s'hi ha inclòs la vuitena categoria, la de Bicieconomia, per reconèixer la tasca d'empreses i entitats sense ànim de lucre. Dins aquesta categoria, el jurat va atorgar guardons en tres modalitats: ciclologística, productes i solucions per a la infraestructura ciclista; i promoció i formació de la mobilitat amb bicicleta.
[impacte]
Tres ciutats catalanes, premiades per impulsar l'ús de la bicicleta
La tercera Trobada de la Bicicleta Urbana reconeix la tasca dels ajuntaments de Barcelona, Sant Cugat i Mataró
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de març de 2023 a
les 10:38
Actualitzat el
06 d’abril de 2024 a les
21:53
Et pot interessar
-
Ciutats
Les plataformes de «bicisharing» es regiren contra l'eliminació de llicències impulsada per Collboni
-
Ciutats
Barcelona eliminarà les llicències de les plataformes de «bicisharing»: «Se'n fa un mal ús»
-
Ciutats
Alerta: pluges i calor creen l'escenari ideal per a paneroles i mosquits
-
Ciutats
El Govern preveu que la nova canonada que abastirà Barcelona entri en funcionament el 2027
-
Ciutats
El carril bici més important promès per Collboni salta de mandat
-
Ciutats
Barcelona estrena aquest estiu nou jocs d'aigua més: on i quan s'obriran?
