El president nº43 dels Estats Units, George W. Bush, ha confós Ucraïna amb Iraq i ha descrit la invasió del país que ell mateix va ordenar com a "brutal" i "injustificada". El moment, que va produir-se durant un esdeveniment a Dallas aquest dimecres, va ser així: "Un únic home ha llençat la brutal i injustificada invasió d'Iraq". La resposta a aquesta pregunta retòrica que es feia el president és ell mateix, George W. Bush. Conscient de l'errada, va corregir el que havia dit immediatament i va recordar als presents que té 75 anys. Tot plegat, va fer esclatar de riure l'audiència, incrèdula amb el que havia passat.
L'any 2003, quan Bush era president, els Estats Units van llençar una ofensiva militar contra l'Iraq per unes suposades armes químiques que tenia el país i que mai es van trobar. El conflicte a l'orient pròxim va ocasionar centenars de milers de morts i desplaçats. Les declaracions de Bush es van fer virals ràpidament a xarxes socials, reunint més de tres milions de visites només a Twitter després que un periodista del Dallas News fes un tuit amb les declaracions.
George W. Bush, que era a l'esdeveniment per parlar de Rússia, també va comparar el president ucraïnès, Volodímir Zelenski, amb el líder britànic en temps de guerra, Winston Churchill i va criticar durament al president rus, Vladímir Putin, per haver iniciat la invasió d'Ucraïna.
El lapsus de George W. Bush: es confon amb Ucraïna i qualifica la invasió de l'Iraq de «brutal» i «injustificada»
L'expresident dels Estats Units es va corregir immediatament i va recordar que té 75 anys
- Francesc de Dalmases, aquest divendres al Parlament. -
- Adrià Costa
- Francesc de Dalmases, aquest divendres al Parlament. -
- Adrià Costa
- Francesc de Dalmases, aquest divendres al Parlament. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de maig de 2022 a les 15:30
Actualitzat el 15 de gener de 2024 a les 17:54
Et pot interessar
-
Societat Catalunya envia un avió AVA dels Bombers a Galícia
-
Societat Primers retards i cancel·lacions a l'aeroport del Prat
-
Societat Catalunya, l'epicentre del gihadisme de l'Estat
-
Societat El temps del cap de setmana del 16 i 17 d'agost: alerta màxima per temperatures de fins a 44 °C
-
Societat Normalitat a l'aeroport del Prat en la primera jornada de vaga
-
Societat Màquines escurabutxaques: un 40% més als municipis pobres