Aquest dissabte, els líders de la Unió Europea es reuneixen a Roma per celebrar una cimera que serà de celebració dels 60 anys de la UE però també de posada en comú de les bases que han de servir per reforçar el projecte comunitari. En la vigília, els caps de govern dels estats membres han estat rebut pel Papa Francesc al Vaticà. El cap de l'Església catòlica els ha donat la seva recepta. Per subsistir, la UE ha de tornar als orígens, als seus valors fundacionals. Si no ho fa, "corre el risc de morir".
Francesc ha parlat de la solidaritat com a gran antídot contra el populisme, i ha criticat la gestió de la crisi dels refugiats feta pels governs europeus. Ha insistit en el valor de la dignitat humana, que exigeix afrontar aquestes crisis pensant en termes de persones i no de números. Ha quedat clar que en l'actual crisi que qüestiona el projecte europeu, Francesc és un aliat.
Demà, en paral·lel a la cimera europea, se celebrarà una Marxa per Europa a la capital italiana. També estan previstes concentracions europeistes en diverses ciutats del continent. També a Roma hi haurà diversos actes de crítics amb la UE.
El Papa reclama que la UE torni als seus orígens per evitar «el risc de morir»
Francesc defensa el valor de la dignitat humana i diu que la solidaritat és el millor antídot contra el populisme
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 24 de març de 2017 a les 20:49
Et pot interessar
-
Internacional Netanyahu planteja ocupar tota la Franja de Gaza i imposar un govern de transició àrab
-
Internacional Brussel·les insta Trump a aplicar «tan aviat com es pugui» l'aranzel del 15% a cotxes i semiconductors
-
Internacional Trump i Putin es reuniran «els pròxims dies» per abordar la situació a Ucraïna
-
Internacional Entren en vigor els aranzels de Trump: com afectaran les empreses catalanes?
-
Internacional Trump torna a amenaçar la UE: ara, 35% d'aranzels si no paga 600.000 milions d'euros
-
Internacional Netanyahu vol ocupar tota la Franja de Gaza