El president de Turquia, Recep Tayyip Erdogan, ha declarat l'estat d'emergència durant tres mesos després de l'intent de cop d'estat del passat divendres. Segons ha informat en una compareixença pública, després d'una reunió de gairebé cinc hores amb el gabinet de Seguretat i Defensa, la mesura és la "més ràpida i eficaç per eliminar l'amenaça a la democràcia i a l'estat de dret". L'estat d'emergència permetrà a Erdogan i al govern esquivar el filtre parlamentari per l'elaboració de lleis i limitar drets i llibertats.
I és que ara mateix, la prioritat del president turc és la d'eliminar "el virus" colpista que el va intentar fer caure la setmana passada. És per això que poc després de recuperar el control del país ja va iniciar una purga a l'exèrcit i també a les institucions, on ja han estat detinguts i suspesos milers de treballadors.
Aquest mateix dimecres, el govern va apartar més de 20.000 professors i dimarts va ordenar la suspensió de 15.200 funcionaris. D'altra banda, també ha retirat les llicències a 21.000 docents que treballen en institucions privades.
La junta superior d'Educació de Turquia també ha prohibit a tots els acadèmics viatjar a l'estranger fins a nou avís i ha apartat a 1.577 degans de totes les universitats del país.
Erdogan continua acusant Fetullah Gülen, exiliat als Estats Units, d'estar darrere del cop d'estat. Gülen, però, va negar el mateix dissabte qualsevol vinculació amb el cop d'estat.
Erdogan declara l'estat d'emergència a Turquia
La mesura permetrà al govern esquivar el filtre parlamentari per l'elaboració de lleis i limitar drets i llibertats | La purga després de l'intent de cop d'estat continua: més de 20.000 professors han estat suspesos
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
Publicat el 21 de juliol de 2016 a les 05:41
Et pot interessar
-
Internacional Qui pagarà el funeral del papa Francesc? El seu testament ho revela
-
Internacional «Vladímir, para!»: Trump exigeix a Putin que signi ja un acord de pau després de l'atac rus a Kíiv
-
Internacional Almenys un mort i tres ferits en un atac amb ganivet en un institut de França
-
Internacional El govern de Putin retira de les biblioteques dues novel·les catalanes