El president de Turquia, Recep Tayyip Erdogan, ha defensat aquest dimarts "el dret a protegir les seves fronteres" després que avions militars turcs abatessin un avió de combat rus a prop de la frontera amb Síria, un incident que, segons Erdogan, Turquia va intentar evitar. "Tot i haver estat advertit fins a en 10 ocasions en cinc minuts després d'acostar-se a la nostra frontera, l'aparell ha continuat la infracció i ha estat abatut en una intervenció dels nostres F-16", ha explicat.
El president turc ha justificat que l'acció compleix les normes internacionals: "La raó per la qual aquestes conseqüències no han tingut lloc abans és la posició que ha mantingut el nostre país". De fet, avions russos ja havien violat anteriorment l'espai aeri turc.
Erdogan també ha apostat per establir aviat una "zona de seguretat humanitària" entre la regió siriana de Jarablus i la costa mediterrània.
"Greus conseqüències"
La reacció d'Erdogan es produeix hores després que el president de Rússia, Vladímir Putin, anunciés que l'acció turca comportarà "greus conseqüències" i vinculés al país amb terrorisme. Putin va definir l'abatiment de l'avió rus com "una punyalada per l'esquena" d'Erdogan.
Erdogan respon a Putin i defensa «el dret de Turquia a protegir les fronteres»
Internacional
El president turc justifica el fet d'abatre aquest dimarts un avió rus perquè va violar el seu espai aeri
ARA A PORTADA
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
25 de novembre de 2015 a
les 06:58
Et pot interessar
-
Internacional
Maduro reapareix en noves imatges des de la presó als EUA: «Estem ferms»
-
Internacional
De la taca ultra a Alemanya a les «midterm» de Trump: cinc punts calents al món per tancar l'any
-
Internacional
Rescaten una nena de 6 anys després de passar 60 hores sota els enderrocs al Nepal
-
Internacional
Almenys set morts en l'enfonsament d'un ferri amb 267 persones a bord a Xipre
-
Internacional
Islàndia rebutja en referèndum avançar cap a l'adhesió a la Unió Europea
-
Internacional
Entre Alberta i el Quebec
