“El #terrassantweets es tracta de desvirtualitzar per crear coneixement i millorar la ciutat. La majoria no ens coneixíem. T'esperem!” piula l’usuari @TerrassaNTweets, en menys d’una hora @c_mm, @Carlesdecastro, @emartinborregon i @femhoxavi han retwittejat el missatge fent-lo arribar a més de cinc-centes persones. La qüestió era convèncer als usuaris perquè assistissin a la 2na edició de la trobada de twitteros terrassencs que es feia poques hores després al Barinbau, el nou bar de la casa Baumann.
Twitter és la xarxa social de moda del moment, a diferencia de facebook no es basa en explicar el que fas el dia a dia, sinó en compartir informació de qualsevol tipus. Com a màxim es poden escriure 140 caràcters en cada actualtizació o tweet, dins d'aquest hi pot haver un enllaç, una menció a un altre usuari, o una etiqueta per agrupar-lo dins d'un conjunt temàtic. Un no iniciat ha de saber que quan es parla d'un usuari es posa una arrova al principi (@terrassaNtweets), que les etiquetes es posen amb un coixinet (#terrassa) i si una piulada (traducció de tweet) comença amb un RT és que estàs repetint el que deia un altre usuari. L’altra gran particularitat, és que a l’inversa de facebook tu pots seguir el que diu una persona i aquesta no fer-ho, o ser seguit per algú que no segueixes.
La comunitat terrassenca
A Terrassa hi ha una comunitat d’usuaris de twitter creixent, i molts d’ells amb vocació de fer ciutat. Durant la Festa Major va haver-hi centenars de piulades amb l’etiqueta #fmterrassa, i fa poc n’hi va haver una altra anomenada #terrassavintage que volia recordar llocs, persones i situacions egarenques que ja han desaparegut. “Pocafeina.cat: quedem per estudiar a la biblioteca Soler i Palet? #terrassavintage” o “marcroca: Me'n vaig a comprar un cassette al Pryca #Terrassavintage”.
El #terrassaNTweets és una d’aquestes incitatives que té la voluntat de “fer ciutat i crear coneixement”. De moment es troben un cop al mes i s’intercanvien informació sobre twitter i l’intenció és convidar persones rellevants perquè parlin de l’ús o no ús que fan de la eina. Actes com aquest es celebren amb èxit de convocatòria i continguts a tot el món.
Twitter és la xarxa social de moda del moment, a diferencia de facebook no es basa en explicar el que fas el dia a dia, sinó en compartir informació de qualsevol tipus. Com a màxim es poden escriure 140 caràcters en cada actualtizació o tweet, dins d'aquest hi pot haver un enllaç, una menció a un altre usuari, o una etiqueta per agrupar-lo dins d'un conjunt temàtic. Un no iniciat ha de saber que quan es parla d'un usuari es posa una arrova al principi (@terrassaNtweets), que les etiquetes es posen amb un coixinet (#terrassa) i si una piulada (traducció de tweet) comença amb un RT és que estàs repetint el que deia un altre usuari. L’altra gran particularitat, és que a l’inversa de facebook tu pots seguir el que diu una persona i aquesta no fer-ho, o ser seguit per algú que no segueixes.
La comunitat terrassenca
A Terrassa hi ha una comunitat d’usuaris de twitter creixent, i molts d’ells amb vocació de fer ciutat. Durant la Festa Major va haver-hi centenars de piulades amb l’etiqueta #fmterrassa, i fa poc n’hi va haver una altra anomenada #terrassavintage que volia recordar llocs, persones i situacions egarenques que ja han desaparegut. “Pocafeina.cat: quedem per estudiar a la biblioteca Soler i Palet? #terrassavintage” o “marcroca: Me'n vaig a comprar un cassette al Pryca #Terrassavintage”.
El #terrassaNTweets és una d’aquestes incitatives que té la voluntat de “fer ciutat i crear coneixement”. De moment es troben un cop al mes i s’intercanvien informació sobre twitter i l’intenció és convidar persones rellevants perquè parlin de l’ús o no ús que fan de la eina. Actes com aquest es celebren amb èxit de convocatòria i continguts a tot el món.