Unes 120.000 empreses podrien cedir els seus negocis

La presidenta de la xarxa 'Catalunya Emprèn', Núria Betriu, ha destacat en la signatura d'un acord entre el Govern i Cecot de Terrassa que el projecte Reempresa permetrà als nous empresaris no començar de zero

Publicat el 12 de juliol de 2014 a les 11:02
Unes 120.000 empreses catalanes podrien necessitar cedir els seus negocis a un tercer per garantir la continuïtat durant els pròxims 10 anys -per motius d'edat o similars-, segons ha explicat aquest el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig.

El Govern i la Fundació Cecot Innovació han signat un acor per a l'impuls del projecte 'Reempresa', que té com a objectiu assessorar i posar en contacte empresaris que vulguin cedir la seva empresa amb altres perquè continuïn amb l'activitat.

El president de Cecot, Antoni Abad, ha destacat que la reemprenedoria, adquirir un petit negoci, és una oportunitat per evitar que es tanquin empreses a Catalunya, i perquè s'estableixin nous recorreguts per a la innovació.

També ha celebrat que el Govern doni suport a aquesta iniciativa, i ha assenyalat que el 20% dels reemprendedors volen una empresa de caràcter industrial, ja que els costos de posar en marxa una empresa d'aquestes característiques són molt elevats.

Abad ha explicat que el perfil del tipus d'empreses que s'acullen al projecte són empreses "molt petites de caràcter multisectorial", que en circumstàncies normals es limitarien a liquidar el seu negoci en lloc de donar-los continuïtat.

La presidenta de la xarxa 'Catalunya Emprèn', Núria Betriu, ha destacat que el projecte Reempresa permetrà als nous empresaris no començar de zero, adquirint l'experiència en el negoci i el seu 'know-how'.

El centre de Reempresa de Catalunya, de manera coordinada amb 'Catalunya Emprèn' i la Conselleria, oferirà un tracte uniforme i sectorial a les transmissions d'empreses al territori.

El conveni té una vigència de quatre anys que podran prorrogar-se amb l'acord de les dues parts fins que s'hagin complert els objectius, i en els pròxims mesos es faran vuit presentacions per Catalunya per donar a conèixer el projecte.