A l'ésser humà li agrada sortir del metge amb recepta, o de fer una gestió amb un document que ho acrediti. Portem un any amb molta egestió, econsulta, emetge en línia. . . massa pot ser. I a sobre aquest mes de maig sortirem del Registre Civil sense el nostre sempre ben cuidat llibre de família.
Aquesta novetat de l'e- llibre de familia gairebé ha causat estupor. . . i més d'un, eh? entre els més grans. Qui no ha vist llibres de familia amb fotos de color sèpia? o en ainxovats en fundes de plàstic que els hiper protegiran del futurs inscrits de la família. O amb una cal·ligrafia elegant, gairebé impossible de llegir, i amb tinta d´estilogràfica que es va esmorteint. Llibre sempre guardat en algun calaix i entre roba o teixits. Almenys a casa meva, així ho recordo. Però Pam! ara és un llibre de família electrònic. I sortim ja del registre del nostre fill/a sense un tros de paper per demostrar-ho. . . Nous temps i nous
impulsos. I demores doncs per qüestions tecnològiques s´ha ajorjat jubilar al nostre llibre de paper.
Sí, impulsos. Sense recuperar- nos del disgust- sust del eLlibre de familia, des del 3 de maig ja estat vigent una esperada alternativa a la tramitació dels expedients matrimonials. Fins ara, la lenta tramitació de l'expedient matrimonial la duia a terme el Registre Civil. I tothom que han volgut casar-se sap de ben a prop que per fer- ho han hagut d´amar registre civil més proper corresponent al seu domicili habitual. Envia'ls una sèrie de documents i esperar i... desesperar. Normalment després de dos, tres, quatre mesos i en algun cas molt extrem més, el Registre Civil donava el vist i plau a l'expedient.
Aquesta reforma ja ve de 5 anys enrrere amb la Llei de jurisdicció voluntària del 2015. I amb 4 anys de retard ja està en funcionament. Havia de ser l'aturada del 2020 derivada de la pandèmia i la necessitat d'abstenir-se de gestionar in situ que donés l'impuls esperat. I dic impuls per que l'expedient matrimonial gestionat ara també per les notaries ens permetrà casar-nos abans.
I casar-nos davant el notari que vulguem escollir. Vull dir, no ha de ser el més proper on vivim. Per exemple puc viure a Almeria i anar a un notari d'Alacant o puc viure a Terrassa i gestionar amb un notari de Sabadell o Figueres.
Tota la documentació necessària que presentem en el registre civil ja es pot presentar al notari. Des d'on es revisarà, entre altres precaucions per evitar incompatibilitats, matrimonis de conveniència, etc..., i es tramitarà electrònicament amb el Registre Civil. Aquest procediment notarial ens permetrà evitar, en part, el ritme de treball discutible dels Registres Civils i els seus horaris d´atenció exclusius de només de 8 o 9 del matí a només 14h. Les notaries, en canvi, gestionen al matí i a la tarda. Com a resultat, aniran més ràpids en aquesta gestió tàndem notaria- registre. I permetrà agilitzar i escurçar els temps en la tramitació de l'expedient matrimonial. Es calcula que aproximadamente, i dic aproximadamente, en un termini d'uns 15 a 20 dies es pot resoldre el que el Registre Civil trigava en gestionar mesos.
Pel que fa als documents necessaris per a aquest tràmit no hi ha canvis. El certificat de naixement dels futurs cònjuges, el certificat històric d'empadronament, el certificat de divorci si els cònjuges ja estan divorciats prèviament. I en el cas que algun d'ell@s sigui estranger serà necessari aportar la documentació, degudament, legalitzada o postil·lada a través del consolat o ambaixada corresponent; també amb traducció jurada si escau.
I el més important, on donem el "sí"?. Resposta: en el Notari/a de la nostra elecció. Per tant, a l'hora de decidir a quin notari anirrem, podem triar el que estarà més a prop del restaurant on, per exemple, ho celebrarem; o més a prop de casa o de qualsevol altre motiu. Fins i tot podrem consultar al notari si es desplaça perquè poder donar el sí al mateix restaurant... Els notaris ofereixen serveis fora de les seves oficines encara que els dirà quin és el cost del seu viatge, el seu temps, ja sigui festiu, diumenge, dissabte... honoraris aprovats per la Direcció General del Registre Notarial. El cost d'aquests serveis dependrà del nombre de folis o fulls dels documents aportats i que serà la base de la minuta del notari. S'estima en una mica més de 200 euros. A més d'altres 150, indicativament, de les despeses d'escriptura notarial del matrimoni celebrat.
Esmentar que per a tots aquells que no tinguin temps de gestionar aquests documents el poden gestionar, com sempre, a través del seu gestor, advocats...de la seva elecció que revisarà els documents, prèviament, abans d'enviar-los a la notaria, aclarir els seus dubtes legals i assegurar-se que aquests procediment s'agilitzarà encara més. Temps i esperes a tener en compte quan el nostre temps es escàs, permisos limitats a la feina... o perquè els futurs cónjuges es troben en llocs de residència dispars.
Aquesta novetat de l'e- llibre de familia gairebé ha causat estupor. . . i més d'un, eh? entre els més grans. Qui no ha vist llibres de familia amb fotos de color sèpia? o en ainxovats en fundes de plàstic que els hiper protegiran del futurs inscrits de la família. O amb una cal·ligrafia elegant, gairebé impossible de llegir, i amb tinta d´estilogràfica que es va esmorteint. Llibre sempre guardat en algun calaix i entre roba o teixits. Almenys a casa meva, així ho recordo. Però Pam! ara és un llibre de família electrònic. I sortim ja del registre del nostre fill/a sense un tros de paper per demostrar-ho. . . Nous temps i nous
impulsos. I demores doncs per qüestions tecnològiques s´ha ajorjat jubilar al nostre llibre de paper.
Sí, impulsos. Sense recuperar- nos del disgust- sust del eLlibre de familia, des del 3 de maig ja estat vigent una esperada alternativa a la tramitació dels expedients matrimonials. Fins ara, la lenta tramitació de l'expedient matrimonial la duia a terme el Registre Civil. I tothom que han volgut casar-se sap de ben a prop que per fer- ho han hagut d´amar registre civil més proper corresponent al seu domicili habitual. Envia'ls una sèrie de documents i esperar i... desesperar. Normalment després de dos, tres, quatre mesos i en algun cas molt extrem més, el Registre Civil donava el vist i plau a l'expedient.
Aquesta reforma ja ve de 5 anys enrrere amb la Llei de jurisdicció voluntària del 2015. I amb 4 anys de retard ja està en funcionament. Havia de ser l'aturada del 2020 derivada de la pandèmia i la necessitat d'abstenir-se de gestionar in situ que donés l'impuls esperat. I dic impuls per que l'expedient matrimonial gestionat ara també per les notaries ens permetrà casar-nos abans.
I casar-nos davant el notari que vulguem escollir. Vull dir, no ha de ser el més proper on vivim. Per exemple puc viure a Almeria i anar a un notari d'Alacant o puc viure a Terrassa i gestionar amb un notari de Sabadell o Figueres.
Tota la documentació necessària que presentem en el registre civil ja es pot presentar al notari. Des d'on es revisarà, entre altres precaucions per evitar incompatibilitats, matrimonis de conveniència, etc..., i es tramitarà electrònicament amb el Registre Civil. Aquest procediment notarial ens permetrà evitar, en part, el ritme de treball discutible dels Registres Civils i els seus horaris d´atenció exclusius de només de 8 o 9 del matí a només 14h. Les notaries, en canvi, gestionen al matí i a la tarda. Com a resultat, aniran més ràpids en aquesta gestió tàndem notaria- registre. I permetrà agilitzar i escurçar els temps en la tramitació de l'expedient matrimonial. Es calcula que aproximadamente, i dic aproximadamente, en un termini d'uns 15 a 20 dies es pot resoldre el que el Registre Civil trigava en gestionar mesos.
Pel que fa als documents necessaris per a aquest tràmit no hi ha canvis. El certificat de naixement dels futurs cònjuges, el certificat històric d'empadronament, el certificat de divorci si els cònjuges ja estan divorciats prèviament. I en el cas que algun d'ell@s sigui estranger serà necessari aportar la documentació, degudament, legalitzada o postil·lada a través del consolat o ambaixada corresponent; també amb traducció jurada si escau.
I el més important, on donem el "sí"?. Resposta: en el Notari/a de la nostra elecció. Per tant, a l'hora de decidir a quin notari anirrem, podem triar el que estarà més a prop del restaurant on, per exemple, ho celebrarem; o més a prop de casa o de qualsevol altre motiu. Fins i tot podrem consultar al notari si es desplaça perquè poder donar el sí al mateix restaurant... Els notaris ofereixen serveis fora de les seves oficines encara que els dirà quin és el cost del seu viatge, el seu temps, ja sigui festiu, diumenge, dissabte... honoraris aprovats per la Direcció General del Registre Notarial. El cost d'aquests serveis dependrà del nombre de folis o fulls dels documents aportats i que serà la base de la minuta del notari. S'estima en una mica més de 200 euros. A més d'altres 150, indicativament, de les despeses d'escriptura notarial del matrimoni celebrat.
Esmentar que per a tots aquells que no tinguin temps de gestionar aquests documents el poden gestionar, com sempre, a través del seu gestor, advocats...de la seva elecció que revisarà els documents, prèviament, abans d'enviar-los a la notaria, aclarir els seus dubtes legals i assegurar-se que aquests procediment s'agilitzarà encara més. Temps i esperes a tener en compte quan el nostre temps es escàs, permisos limitats a la feina... o perquè els futurs cónjuges es troben en llocs de residència dispars.