Ballart: «Mai pactarem amb el PP»

Política

El líder dels socialistes egarencs es mostra obert a gairebé tot tipus de pactes i reconeix que en un Ajuntament atomitzat és possible que hi hagi un govern en minoria

Publicat el 19 de març de 2015 a les 12:25
Actualitzat el 19 de març de 2015 a les 18:16

Jordi Ballart, alcalde de Terrassa i primer secretari del PSC local Foto: Txell Bigatà


Jordi Ballart és l'alcalde de Terrassa i el candidat del PSC a les properes eleccions municipals del 24 de maig.  El líder dels socialists egarencs que es troba davant d'un dels comicis més oberts de la història, confia en repetir la majoria i continuar governant.

En quin moment ens trobem i com afronta els mesos vinents, com a alcalde i com a candidat del PSC a la reelecció?
Com a alcalde tinc una responsabilitat fins al 24 de maig. Vivim en temps de crisi, el període és incert i, segurament, estem davant les eleccions amb el resultat més incert dels darrers anys, de tota l'època democràtica. I caldrà veure com influeix la presència de partits nous a l'escenari, el procés sobiranista, la recuperació econòmica... Ja veurem com afecta tot.

Però què passarà el diumenge 24 de maig?
Afronto les eleccions amb optimisme i amb la creença de guanyar i que el PSC serà el partit majoritari a Terrassa. Amb una majoria suficient per governar durant tota la legislatura 2015-2019.

Què vol dir tenir una majoria suficient per governar?
Entenc que ara per ara les majories absolutes són difícils, aquí i a tot arreu. Sí que es poden assolir uns resultats prou bons que permetin governar. Una majoria suficient podrien ser 9 o 10 regidors, per governar amb acords polítics puntuals i amb pactes en temes concrets que surtin als plens on en el dia a dia de la ciutat. No es descarta que en un panorama tan fragmentat, guanyi qui guanyi, el meu partit o un altre, es responsabilitzi de la governabilitat en minoria. Podria passar perfectament.

Amb qui està disposat a pactar, ara que sembla més evident que mai que s'haurà de passar per aquest tràngol, si és que se'n pot dir així?
Estic disposat a pactar amb totes les formacions polítiques. El PSC té una gran tradició de pactisme, a Terrassa i arreu. Des de l'any 1979 s'ha arribat a acords amb CiU, amb ERC, amb ICV... Tenim una tradició molt clara.

Per tant, es pot pactar amb tothom, i això vol dir amb tothom? O hi ha excepcions?
Amb qui està més lluny dels nostres postulats ideològics, està clar que no.

Vol dir...
Que a Terrassa mai pactarem amb el Partit Popular. És impossible. Amb el PP, no.

Amb la resta qualsevol cosa és possible, inclòs Ciutadans?
C's tampoc, se situen molt a prop del PP. Hem de veure què passa.

Amb CiU es pot arribar a un acord?
Estic obert a posar els programes a sobre la taula i a arribar acords si la ciutat ho requereix. Als principis de la democràcia ja vam pactar. Haurem de seure, però amb CiU, amb ERC, amb Terrassa en Comú, la CUP si entra... tant per acords de govern i estables com per aconseguir acords concrets.

El PSC no repetirà els 11 regidors actuals? Se'n perdran?
Aspiro a treure millors resultats que fa quatre anys. I amb la situació actual d'incertesa podria ser. La gent al final pot valorar la bona gestió que s'ha fet, el treball de l'alcalde... La política local té dinàmiques molt pròpies i podria passar de tot.
Escull La Torre del Palau com la teva font preferida de Google