Els partits de Terrassa es plantegen un acord de mínims sobre el IV Cinturó

Govern i oposició estudien una proposta de resolució conjunta en què es fixi com a principal reclamació la finalització del tram Abrera-Terrassa

Publicat el 18 de febrer de 2016 a les 16:19
Actualitzat el 18 de febrer de 2016 a les 16:21
Fer front comú per reclamar una infraestructura bàsica per al territori. Aquest és l'objectiu primordial que s'han fixat els partits de Terrassa per elaborar un document conjunt sobre el Quart Cinturó. Aquest dimecres, govern i oposició van trobar-se en la comissió informativa de Territori i un dels temes que es va posar sobre la taula va ser justament la B-40, amb motiu de la presentació de l'estudi realitzat per l'Institut Cerdà, a petició de la Cecot i Diputació de Barcelona, en el qual s'indica que l'impacte econòmic que suposaria el IV Cinturó per al territori seria d'uns 250 milions d'euros.

Les conclusions van ser debatudes àmpliament en la reunió, i fruit d'això es va arribar al consens que caldria fer un acord de mínims que aplegués tots els partits -o pràcticament tots- en el qual quedés palès de forma clara i contundent la posició formal de l'Ajuntament de Terrassa al respecte d'aquesta gran obra. 

En aquesta proposta de resolució, que podria entrar ja a debatre's en el proper ple de febrer, tot i que és molt possible que es deixi pel mes vinent, s'han plantejat tres punts claus i que sembla que l'àmplia majoria de formacions polítiques comparteixen: 

1- reclamar la finalització del tram Abrera-Terrassa
2- reclamar que la B-40 connecti amb la C-16 i la C-58
3- reclamar un tercer carril de la C-58

Al finalitzar la comissió es va dir que caldria continuar treballant en el document però va quedar patent la intenció de pressionar perquè s'acabin les obres del tram inicial del IV Cinturó. 

"Considerem que el IV Cinturó és clau per situar Terrassa en una centralitat de país" ha manifestat ERC davant aquest possible acord, i recorda que "més enllà de les òbvies diferències ideològiques que els partits tenim sobre aquesta infraestructrura, creiem que cal unitat d'acció". Així, els republicans pensen que en aquest document caldria deixar de banda, per no crear friccions, el tram Terrassa-Granollers per centrar els esforços en el tram Terrassa-Abrera, un tram ja iniciat des de fa temps.