Davant l’anunci de la propera licitació de l’estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers de l’autovia B-40, Esquerra Republicana manté la seva oposició a la construcció d’aquesta infraestructura, ja que respon a un model esgotat de desenvolupament territorial, que no respon a les necessitats de mobilitat comarcal.
La Generalitat de Catalunya té la competència exclusiva en matèria d'ordenació del territori, tal i com recull el Pla Territorial Metropolità on es consolida el canvi d’orientació del projecte de via orbital B-40 atorgant a aquesta infraestructura una funció regional (Metropolitana) i fins i tot comarcal. Per tant, al deixar de tenir sentit la titularitat estatal de la via, Esquerra demana que sigui la Generalitat qui a través de la planificació territorial determini quina és l’actuació en la xarxa viària per millorar la connectivitat entre els dos Vallesos.
Esquerra Republicana vol deixar clar que és i ha estat part activa de les reivindicacions històriques en contra d’aquesta infraestructura i que així ho continuarà essent, perquè des del partit es defensa la millora de la mobilitat fonamentada en un model de desenvolupament territorial sostenible tant a nivell econòmic com social i ambiental.
Des d’Esquerra Republicana també denunciem la manca d’inversions en infraestructures ferroviàries que són aquelles que l’Estat hauria de prioritzar per a la regió metropolitana de Barcelona.
També exigim la finalització el més ràpid possible de les obres d’enllaç de la B-40 entre Abrera i Terrassa, per solucionar la problemàtica provocada per la deixadesa en inversió de la construcció del tram, les quals es van adjudicar fa 10 anys.
ERC Vallès Occidental
Ens oposem a la construcció del Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers
"Demanem que sigui la Generalitat qui a través de la planificació territorial determini quina és l'actuació en la xarxa viària per millorar la connectivitat entre els dos Vallesos", diu ERC
Ara a portada
Publicat el 21 de febrer de 2016 a les 09:33