
La Fundació Antiga Caixa de Terrasa ha rebut durant el curs 2013/2014 la visita de 9.380 alumnes que han participat en algunes de les activitats que ofereixen, com cada any, els tres equipaments de la la Fundació: La Llar, Fupar i el Centre Cultural Terrassa. Aquestes activitats es realitzen dins del marc de l’acord de col·laboració entre la Fundació i el BBVA.
Rècord de participació a les activitats de Fupar
A Fupar, més de 1.700 alumnes de 21 centres escolars terrassencs han realitzat alguna de les activitats que es fan conjuntament amb persones ateses per la fundació. El rècord de participació es va produïr durant les dates nadalenques i segueix creixent respecte el curs anterior; més d’un miler d’escolars d’entre 3 i 6 anys van elaborar un taller de manualitats d’elements decoratius del Nadal. Per als alumnes de primària i secundària, Fupar va organitzar visites a les instal·lacions conduïdes per membres del seu col·lectiu atès. Al finalitzar la visita, fins un total de 400 escolars van poder, a més a més, participar amb el mateix col·lectiu elaborant tasques de manipulat.
El Centre de Jardineria de Fupar, ha estat una de les seccions de més afluència d’alumnes d’infantil. A partir del mes d’abril fins al mes de juny, els infants van introduir-se al món de la jardineria coneixent el nom de les plantes i els fruits de l’època i elaborant el seu propi ambientador amb plantes aromàtiques. Aquest mes de juliol, Fupar ha programat una gimcana adreçada als casals d’estiu on membres del centre dinamitzaran activitats i participaran juntament amb els nens i nenes.
6.000 alumnes al Centre Cultural
El Centre Cultural Terrassa ha ofert dos programes pedagògics: Auditori Jove i Exploradors de l’Art, on han participat un total de 5.959 d’alumnes de primària, secundària i educació especial. Es tracta d’uns programes que posen especial èmfasi en despertar el gust i la sensibilitat vers les arts, les arts plàstiques i la música. En aquest curs, 1.616 alumnes han gaudit de l’Auditori Jove, realizat amb la col·laboració i suport de la Fundació Torre del Palau.
El programa incloïa l’espectacle de circ ‘Do not disturb’, i el concert ‘De Jazz en Jazz’, una audició didàctica que barrejava la música en directe amb un documental sobre la música de jazz. Pel què fa a les activitats plàstiques, 4.342 alumnes han passat pels tallers d‘Exploradors de l’Art, cada un d’ells dedicats a exposicions que ha acollit el Centre: Col·lecció Jordi Planas, Romà Vallès i Ramon Casas.
Els alumnes van realitzar un treball previ a l’aula, després van visitar l’exposició, i en acabar, van fer un taller plàstic a l’Aula del Centre Cultural. De cara el proper curs escolar, el Centre Cultural Terrassa, seguirà amb el programa Exploradors de l’Art, que estaran dedicats a les exposicions Calsina, tu i jo som germans! i Arranz Bravo. Les activitats d’arts escèniques del curs 2014/2015 aniran dedicades al circ, els escolars podran gaudir dels espectacles Incert i Rudo.
Vincles intergeneracionals a La Llar
La Llar, ha rebut la visita de 1.693 alumnes de 4 escoles i 1 institut de secundària. Infants, nens i joves, han participat en diversos tallers amb la finalitat de fomentar un vincle entre alumnes i persones grans. Per treballar aquests vincles, La Llar va elaborar els projectes ‘Aprenem jugant’ i el ‘Taller d’Apadrinament’. A cada resident o persona atesa del Centre de Dia se li va assignar un alumne amb qui realitzar un taller mensual que incloïa activitats com una manualitat, un taller de conversa o un taller de cistelleria. En aquests programes s’hi van adherir 45 alumnes.
Les escoles també s’han bolcat en les dates més assenyalades del calendari; el projecte ‘Celebrem les tradicions’ ha comptat amb més de 750 escolars que han realitzat activitats nadalenques com són ‘Amagar el Tió’ i la tradicional cantada de nadales, on van cantar un centenar d’alumnes.
Entre les altres activitats que s’han fet, destaca l’elaboració d’una màscara per Carnestoltes, i a l’abril, el taller de punts de llibre. Sens dubte però, un dels dies més emotius va ser la Diada de Sant Jordi, una cinquantena d’infants van portar una rosa cada un dels residents. Per aquest nou curs escolar, La Llar, seguirà programant noves activitats, entre elles, la visita a una llar adaptada amb l’objectiu de sensibilitzar a l’alumnat sobre els diferents tipus de discapacitat i els recursos existents.