Crida a mobilitzar-se a favor de la ILP Hipotecària

Sindicats, la Federació de Veïns i la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca demanen "mantenir la pressió social" sobre els polítics

Publicat el 13 de febrer de 2013 a les 20:15
Guillem Domingo (PAH), Emiliano Martínez (FAVT), Sergi Martínez (UGT) i Josep Sancristòfol (CCOO) en la roda de premsa sobre la ILP.  Foto: Lluïsa Tarrida

15 mil signatures -del gairebé milió i mig total- s'han recollit a Terrassa des que es va iniciar la campanya a favor de la ILP Hipotecària, una ILP que aquest dimarts va ser aprovada la seva admissió a tràmit al Congrés dels Diputats amb els vots afirmatius, a l'últim moment, del Partit Popular (PP). Aquesta "batalla guanyada" però no ha fet canviar la convocatòria impulsada des de les Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de tot l'Estat de sortir al carrer el proper dissabte, dia 16, a clamar per una dació en pagament retroactiu, per un lloguer social i, sobretot, perquè es faci una moratòria urgent dels desnonaments.

Aquestes tres demandes "de mínims i innegociables" també les defensa amb ungles i dents la PAH de Terrassa, com també els sindicats UGT i CCOO i la Federació d'Associacions de Veïns de Terrassa (FAVT). Les quatre entitats han fet una crida a mobilitzar-se, a "no quedar-se a casa tot sol", a sortir al carrer i anar a Barcelona per participar en una manifestació que els seus organitzadors preveuen que serà "massiva". La convocatòria està prevista que s'inicia a les 17 hores a la plaça Universitat, i des de Terrassa s'ha organitzat la sortida una hora abans a l'estació de Renfe.

Sindicats i entitats veïnals han volgut agrair la gran "implicació" de la ciutadania i han demanat que no "s'aflueixi la pressió social, perquè hem pogut veure com quan la gent s'ha mobilitzat els poders polítics han hagut de canviar". Comissions, UGT, FAVT i la PAH han coincidit a remarcar que "estarem expectants i molt atents a la tramitació de la ILP" per tal que aquesta s'acabi aprovant "sense desvirtuar ni una mica les tres propostes incloses". La mobilització ha de servir, al parer dels seus organitzadors, com a "punt d'inflexió, com un pols a la tramitació i al poder, i com una demostració que la força de la democràcia es troba al carrer".

Crítiques a l'administració local
La PAH ha recordat que el drama dels desnonaments segueix ben viu a Terrassa, una de les ciutat més afectades per aquesta xacra social. "Des del 2007 s'han produït més de 3 mil desnonaments, hi ha barris a la nostra ciutat que estan quedant desertitzats i això és inacceptable", han manifestat. La Plataforma ha volgut no menystenir la importància de l'admissió a tràmit valorant-la com a "històrica" però també remarcant que en el cas que no s'hagués tirat endavant hagués estat qualificat "d'escàndol, d'insult a la democràcia i de menyspreu als milers de famílies que s'han quedat al carrer".

La Plataforma de Terrassa ha exposat també la dada que les assemblees que realitzen al Centre Cívic President Macià són seguides per una seixantena de persones, i que la xifra no deixa d'augmentar perquè cada setmana hi ha la incorporació d'una desena de noves famílies que vénen a demanar ajuda per aturar una execució hipotecària o un desnonament. Això ho atribueixen al fet que "des de l'Administració local tampoc s'està oferint les eines o solucions òptimes i necessàries per resoldre aquesta problemàtica" i han afegit "portem tres anys denunciant la situació i l'Ajuntament encara no pot aportar dades sobre quants desnonaments s'han produït a la ciutat, quins són els punts calents o barris més afectats, i tampoc han dit què pensen fer per aturar-ho més enllà d'una Oficina d'Intermediació que no serveix per res perquè els bancs no volen negociar".