
Plantació de marihuana en una nau de Sabadell Foto: Mossos
Els Mossos infringeixen un cop dur al tràfic de droga al Vallès Occidental. La policia va detenir, el 7 de juliol, sis component d'un grup criminal organitzat i especialitzat en el cultiu de marihuana. Tenen edats compreses entre els 26 i 38 anys, són de nacionalitat espanyola i veïns de Terrassa. Entre els detinguts hi ha el cap del grup criminal. Els detinguts disposaven de tres naus industrials que estaven perfectament equipades pel cultiu i l’emmagatzematge de marihuana.
La investigació es va iniciar el maig arran de les queixes rebudes per part de veïns i treballadors propers a la zona on es trobava una de les naus, per la forta olor característica de la marihuana.
Les primeres comprovacions realitzades van fer sospitar que a l’interior de la nau s’estaria cultivant aquesta substància. La investigació també els va permetre identificar els components del grup i comprovar que disposaven de dues naus industrials més a Sabadell també destinades al mateix ús.
Davant aquests indicis els agents van sol·licitar el Jutjat d’instrucció Núm.3 de Sabadell l’entrada i perquisició a les tres naus. Un cop aprovades es van dur a terme el passat dia 6 de juliol.
Com a resultat dels escorcolls de les naus es van intervenir un total de 3.300 plantes de marihuana en avançat estat de creixement i floració, 200 focus de llum, aparells per elaborar substàncies derivades de la marihuana i 2.500 euros en efectiu.
Els investigadors també han pogut constatar que els integrants del grup criminal regentaven una associació cannàbica de nova creació a Sabadell, des d’on es distribuiria part de la producció cultivada a les naus..
Els detinguts van passar a disposició judicial ahir divendres 8 de juliol i el jutge va decretar-ne la llibertat amb càrrecs. La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.