El consultori mèdic d'Ullastrell porta 16 mesos, des de l'inici de la pandèmia, sense un metge de família i obrint vuit hores setmanals. Actualment, l'equipament funciona quatre hores el dilluns al matí i quatre més el dijous a la tarda, amb una infermera i un administratiu. D'aquesta manera, els 2.100 habitants del municipi, amb una alta taxa de gent gran, s'han de desplaçar a Terrassa per a rebre assistència mèdica presencial.
En aquest context, l'alcalde, Jaume Puig, i la regidora de Salut, Anna Bigordà, van enviar una carta al conseller de Salut, Josep Maria Argimon, i a altres càrrecs de l'àmbit sanitari català per a revertir la situació i demanar que "es retornin les condicions i el servei d’atenció mèdica i d’infermeria prèvies a la pandèmia" al municipi.
La carta va ser enviada el 8 de juliol després de no obtenir "respostes clares ni dates de reobertura ni de retorn del servei" tot i la celebració de reunions amb responsables de Salut, apunten fonts municipals. Des de l'Ajuntament consideren "imprescindible" el retorn del servei d'abans de la pandèmia, en què hi havia un metge de família, una infermera i un administratiu quatre hores cada dia.
A la missiva s'assegura que el veïnat d'Ullastrell "mereix tot el respecte i atenció possibles, cosa que actualment no s’està complint". En aquest sentit, l'Ajuntament es posa a disposició de la Generalitat per posar fi a aquesta situació en què "se'ls impedeix i dificulta l'assistència mèdica. El 30 de juny, el ple municipal va aprovar per unanimitat una moció per a la "reobertura i el retorn" dels serveis mèdics. A banda, els veïns han creat la Plataforma en Defensa del CAP.
Indignació a Ullastrell per la retallada d'hores i personal al CAP municipal
Actualment només obre vuit hores setmanals amb una infermera i un administratiu
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de juliol de 2021 a les 06:59