Ja es pot anar a 120 km/h per la B-40

La DGT ha fet cas de la petició de la Cecot i ja ha canviat les plaques | El límit a 80 era "un greuge important per a empreses i ciutadans" segons la patronal

Publicat el 09 de novembre de 2016 a les 10:26
Ja es pot anar pel tram del Quart Cinturó entre Viladecavalls i Terrassa a 120 quilòmetres per hora. Després que la patronal Cecot ho reclamés diverses vegades, el Ministeri de Foment es va comprometre a revisar la velocitat màxima de la via, que era de 80 km/h fins la setmana passada. 

El 18 de febrer d’enguany la Ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, es va reunir en la seu de la Delegació del Govern a Barcelona amb el president de la Cecot, Antoni Abad, que assistia en nom de la plataforma de representants empresarials i de l'administració local que estan reclamant la finalització de l'execució de la Ronda Vallès, i en especial el tram Abrera-Terrassa. Segons les conclusions de l'informe tècnic sobre el retorn de la inversió de la Ronda del Vallès en el tram Abrera-Terrassa, elaborat per l'Institut Cerdà amb el suport de la Diputació de Barcelona i presentat a la Ministra en aquell moment, l'impacte macroeconòmic a Catalunya de la Ronda del Vallès en aquest tram és de 252 milions d'euros. I la seva posada en funcionament suposaria un estalvi de gairebé 24 milions d'euros anuals. 

En aquella trobada la Ministra Ana Pastor es va comprometre a dur a terme reunions informatives i de seguiment amb la Cecot per tal que la patronal catalana pugui exposar inquietuds, dubtes i recomanacions als responsables de l'obra. I va ser en una d'aquestes reunions de seguiment de l'obra, concretament la del 9 de juny, amb el cap de la demarcació de carreteres de l'estat a Catalunya, Juan José Barios, i amb el cap d'obres de l'autovia, Ramon Juanola, que els representants empresarials van sol·licitar la revisió de la velocitat màxima establerta en el tram central de la B40, que era de 80 km/h i van demanar elevar la limitació als 120 km/h tenint en compte que la B40 està considerada una via ràpida.
 
Després d’anys de funcionament d'aquesta infraestructura, que actua a modus de Ronda  i circumval·lació a Terrassa i connecta amb el Polígon Industrial Nord, la Cecot "ha constatat una disfunció important entre la velocitat permesa i la que es correspondria amb una via ràpida, que provocava costos importants a empreses i ciutadans". La patronal considerava que "la limitació a 80 km/h en una via ràpida com és la B40 ha suposat en els darrers 6 anys un greuge respecte a la conducció en vies d’iguals característiques, generant un altíssim volum de sancions per excés de velocitat en el tram central".
 
La setmana passada la DGT va realitzar el canvi de plaques de limitació de velocitat ampliant-la a 120 km/h en el tram central de la B40 i fent efectiva la demanda. La patronal catalana es mostra satisfeta per l’actuació del Ministeri i continuarà fent el seguiment de l’evolució de les obres de la Ronda del Vallès en el tram Abrera-Terrassa.