L’Ajuntament de Terrassa inicia aquest dimecres un cicle de tallers sobre economia social i emprenedoria col·lectiva, amb l’objectiu de donar a conèixer a la ciutadania aquesta forma de negoci, que constitueix una via d’autoocupació poc coneguda. Els tallers estan adreçats a la ciutadania en general i en especial a les persones emprenedores que tinguin inquietuds per treballar amb una perspectiva social.
Es coneix com a economia social el conjunt d’iniciatives de negoci basades en l’acció col·lectiva i els valors socials per sobre de l’afany lucratiu. Aquestes iniciatives, sota diferents fórmules, són models empresarials que contribueixen a
generar ocupació de qualitat, riquesa i valor afegit en l’àmbit social, i que es caracteritzen per: Presa de decisions participativa, primar el servei als associats o a la societat en general per sobre del lucre, incorporar en els seus principis components d’altruisme i cooperació social, i capital social com a complement del capital financer i humà
El cicle consta de tres sessions, amb el següent calendari:
1. Que és l'economia social? Marc legal. Dimecres 13 d'abril de 10 a 12 h.
2. Perfil per l'emprenedoria col·lectiva. Test. Dimecres 20 d'abril de 10 a 12 h.
3. Com emprendre de manera col·lectiva. Dimecres 27 d'abril de 9.30 a 13.30 h.
Totes les sessions es faran a la sala d’actes de l’edifici Vapor Gran (c/Telers, 5) i van a càrrec d’especialistes del servei d'Emprenedoria i Economia social de l’Ajuntament de Terrassa, amb el suport de la Federació de Cooperatives de Catalunya. Les persones interessades s’han d’inscriure mitjançant el conseqüent tràmit a la seu electrònica.
Terrassa, municipi cooperatiu
Aquestes sessions són les primeres d’un seguit d’accions estratègiques de promoció de l’economia social que organitza el Servei d’Emprenedoria de l’Ajuntament per aquest any 2016. En aquest àmbit, el Consistori col·labora estretament amb la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya, que agrupa i representa les 3.000 cooperatives de treball de Catalunya. Terrassa està adherida des de 2014 al programa Municipi Cooperatiu de la federació.
El Pla de Mandat 2015-2019 recull el compromís de potenciar la consolidació i el creixement de les activitats econòmiques, posant especial atenció en ’autoocupació i en les empreses d’economia social. En aquest sentit, el servei d’Emprenedoria i Economia Social porta a terme tasques com ara accions de sensibilització, formació, orientació a persones emprenedores, suport en els processos de transformació d’empreses en cooperatives de treball, etc. El Pla de Mandat recull també la creació d’un Consell Municipal de l’Economia Social i la redacció d’un pla local específicament adreçat a la promoció i el suport de l’economia social a la ciutat.
L'Ajuntament de Terrassa organitza tres tallers sobre economia social
Societat
L’objectiu és divulgar una forma de negoci poc coneguda i amb valor social
ARA A PORTADA
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
-
Societat Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials Redacció
Publicat el
12 d’abril de 2016 a
les 18:04
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
