El calendari escolar d'aquest curs ha canviat. Les classes han començat abans i hi haurà una setmana de vacances per als alumnes al mes de març. Un altre dels canvis és la supressió de la possibilitat de fer jornada intensiva durant dues setmanes al juny a les escoles públiques, que mantindran l'horari habitual de tot el curs. Aquesta modificació ha portat cua. La gran majoria de mestres d'infantil i primària s'oposen al canvi i, com a mesura de protesta, deixaran de fer sortides i colònies. Fins a unes dotze escoles han decidit eliminar-les per complet i d'altres es limitaran a fer només les sortides d'un sol dia. Tot i així, hi ha unes set escoles que prioritzen la importància que tenen per als alumnes les sortides i excursions, i les mantindran malgrat el seu desacord en el canvi de calendari.
Les sortides i colònies a les escoles públiques són voluntàries. Els claustres escolars poden demanar de fer-ne o no i els mestres, per fer-les, reben una compensació econòmica reduïda, a més de treballar més de 24 hores seguides.
Fins el curs passat, la jornada intensiva del juny també servia per compensar les sortides i colònies. Aquest any, el departament d'Educació no permet l’opció als consells escolars de decidir si fer la jornada intensiva o no.
Un dels membres de la junta de directors d'escoles públiques de Terrassa, en Carles Lázaro, considera que “el departament d'Educació ha entrat en un ambient d'enfrontament per tan sols dues setmanes de jornada intensiva”, que acaben essent només unes deu hores de docència. Així, molts alumnes es quedaran sense les esperades sortides i colònies, les que aporten “qualitat en l'educació dels alumnes”, com apunta Lázaro.
Les sortides i colònies “són irrenunciables”
La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya ha fet arribar una carta a les escoles públiques recomanant que no deixin de fer sortides i colònies. Consideren que és una activitat ”irrenunciable” i “imprescindible per contextualitzar els continguts apresos a l’escola”. També apunten que cal donar valor a les escoles que “han fet sortides per convicció, amb unes administracions que hi han passat de puntetes”.
Les sortides i colònies a les escoles públiques són voluntàries. Els claustres escolars poden demanar de fer-ne o no i els mestres, per fer-les, reben una compensació econòmica reduïda, a més de treballar més de 24 hores seguides.
Fins el curs passat, la jornada intensiva del juny també servia per compensar les sortides i colònies. Aquest any, el departament d'Educació no permet l’opció als consells escolars de decidir si fer la jornada intensiva o no.
Un dels membres de la junta de directors d'escoles públiques de Terrassa, en Carles Lázaro, considera que “el departament d'Educació ha entrat en un ambient d'enfrontament per tan sols dues setmanes de jornada intensiva”, que acaben essent només unes deu hores de docència. Així, molts alumnes es quedaran sense les esperades sortides i colònies, les que aporten “qualitat en l'educació dels alumnes”, com apunta Lázaro.
Les sortides i colònies “són irrenunciables”
La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya ha fet arribar una carta a les escoles públiques recomanant que no deixin de fer sortides i colònies. Consideren que és una activitat ”irrenunciable” i “imprescindible per contextualitzar els continguts apresos a l’escola”. També apunten que cal donar valor a les escoles que “han fet sortides per convicció, amb unes administracions que hi han passat de puntetes”.