L'Escola de Família ha finalitzat el curs 2009-2010 amb un balanç positiu per a l'Ajuntament de Terrassa. Els 65 ciutadans participants, segons Serveis Socials, han millorat les seves habilitats personals i socials i han augmentat el coneixement de la ciutat i dels recursos que s’ofereixen. Aquest projecte socieducatiu està promogut per Serveis Socials de l’Ajuntament de Terrassa com a suport a la xarxa d’atenció social i les intervencions a les famílies que es realitzen a través els Equips Bàsics d’Atenció Social (EBAS). S’adreça a les persones que presenten dificultats personals i sociofamiliars, amb infants al seu càrrec o que en tindran pròximament, i es treballa amb elles en funció de les carències detectades.
La línia d’actuació socioeducativa que se segueix a l’Escola de Família té com a principal objectiu responsabilitzar la persona del seu propi procés de desenvolupament. A partir d’aquí, es potencia l’autonomia personal de les famílies participants a través del reconeixement de les seves habilitats i capacitats individuals. També es treballa de manera prioritària el desenvolupament de la funció parental respecte els aspectes educatius (hàbits i pautes) i els afectius, per tal de promoure i millorar la relació amb els fills.
Un altre àmbit de treball fa referència a la ciutat i el seu millor coneixement, informant a les famílies participants dels recursos que hi ha a Terrassa i que es troben a la seva disposició, com ara les escoles, els equipaments sanitaris i d’oci, els serveis d’assessorament i recerca de feina, entre d’altres.
Al llarg del curs 2009-2010, a l’Escola de Família hi han participat 65 persones distribuïdes en 5 grups i a diferents punts de la ciutat. Aquest projecte també compta amb un servei per a les famílies amb infants petits que encara no estan escolaritzats que es denomina “Espai atenció 0-3 anys” i amb el qual es pretén facilitar l’assistència a l’Escola de Família. En aquest darrer curs, s’ha atès a 37 infants.
La línia d’actuació socioeducativa que se segueix a l’Escola de Família té com a principal objectiu responsabilitzar la persona del seu propi procés de desenvolupament. A partir d’aquí, es potencia l’autonomia personal de les famílies participants a través del reconeixement de les seves habilitats i capacitats individuals. També es treballa de manera prioritària el desenvolupament de la funció parental respecte els aspectes educatius (hàbits i pautes) i els afectius, per tal de promoure i millorar la relació amb els fills.
Un altre àmbit de treball fa referència a la ciutat i el seu millor coneixement, informant a les famílies participants dels recursos que hi ha a Terrassa i que es troben a la seva disposició, com ara les escoles, els equipaments sanitaris i d’oci, els serveis d’assessorament i recerca de feina, entre d’altres.
Al llarg del curs 2009-2010, a l’Escola de Família hi han participat 65 persones distribuïdes en 5 grups i a diferents punts de la ciutat. Aquest projecte també compta amb un servei per a les famílies amb infants petits que encara no estan escolaritzats que es denomina “Espai atenció 0-3 anys” i amb el qual es pretén facilitar l’assistència a l’Escola de Família. En aquest darrer curs, s’ha atès a 37 infants.