Els noms de Marc i Martina van ser els més freqüents entre els nounats el 2014 a Catalunya, seguits de Júlia, Àlex, Laia i Pol, segons dades de l'Idescat publicades aquest dilluns. En àmbits territorials, Marc va ser majoritari en totes les demarcacions, mentre que Martina lidera a les comarques metropolitanes i del Camp de Tarragona; Júlia a les Comarques Gironines, Ponent i el Panadès; Carla a les Terres de l'Ebre; Arlet a les Comarques Centrals, i Jana a l'Alt Pirineu i l'Aran.
A nivell de Catalunya, el nom de Marc va seguit pels d'Àlex, Pol, Èric i Martí, mentre que al de Martina el segueixen els de Júlia, Laia, Maria i Paula. La informació sobre els noms dels nadons l'ha recollida l'Idescat a partir de les dades de naixements en el moment de la inscripció d'un naixement en el Registre Civil.
Els noms dels nadons contrasten amb els noms més freqüents de la població catalana. Una enquesta publicada per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) publicada el mes de maig constatava que els noms d'homes més freqüents són José, Antonio i Francisco, mentre que entre les dones són Maria, Montserrat i María del Carmen.
Marc i Martina, els noms més posats a Catalunya el 2014
Els noms més freqüents entre la població, en canvi, són José i Maria
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’octubre de 2015 a les 12:42
Et pot interessar
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental
-
Societat Comencen les obres per millorar la connexió entre la B-40 i l'A-2
-
Societat Així són faves del Vallès, el nou producte singular de les comarques de Barcelona
-
Societat Polèmica pel gir ultracatòlic d'una escola de Terrassa
-
Societat Terrassa ofereix 29 casals d'estiu per a joves i infants