Anar a plaça a comprar el menjar és tot un ritual. Conèixer els venedors, saber què hi haurà a cada parada i deixar que t'assessorin és una pràctica que s'allunya força de la manera de comprar a les grans superfícies, on és el mateix consumidor que ha d'escollir entre uns quants productes envasats.
Així, els mercats municipals són un espai que ofereix qualitat en els productes i un bon servei. Un valor afegit que fa que el tipus d’usuari s'ampliï, més enllà de la gent que hi ha anat tota la vida. Persones joves estan agafant l'hàbit d'anar a plaça, tant al mercat de la Independència com al Mercat de Sant Pere; joves que consideren que la qualitat dels aliments és prioritària, malgrat que el preu sigui una mica més alt que a les grans superfícies. A més, poden trobar-hi venedors que els coneixen i que saben què volen, i l'especialització dels productes és més alta. Cada parada és un món dedicat a un tipus de producte: peix, carn, fruita i verdura, etc.
La crisi econòmica, òbviament, també hi ha arribat. L'afluència de clients ha disminuït i els hàbits de compra han canviat: les comandes són més reduïdes. “La compra no és tan alegre”, comenta en Quim Bigordà, el responsable de l'Associació de Concessionaris del Mercat de la Independència. En aquest sentit, també comenta que el Mercat de la Independència ha patit una doble crisi. Per una banda, l'econòmica i, per l'altra, la derivada de les obres de la Rambla d'Ègara, que han fet baixar les vendes. “Els accessos són difícils i qui acostumava a venir en cotxe, ara, li costa arribar”.
Comprar a plaça pot semblar una pràctica de tota la vida, però els mercats es van modernitzant. El Mercat de la Independència ofereix la possibilitat de fer la compra on-line i, així, es poden rebre els productes més frescos a domicili.
Així, els mercats municipals són un espai que ofereix qualitat en els productes i un bon servei. Un valor afegit que fa que el tipus d’usuari s'ampliï, més enllà de la gent que hi ha anat tota la vida. Persones joves estan agafant l'hàbit d'anar a plaça, tant al mercat de la Independència com al Mercat de Sant Pere; joves que consideren que la qualitat dels aliments és prioritària, malgrat que el preu sigui una mica més alt que a les grans superfícies. A més, poden trobar-hi venedors que els coneixen i que saben què volen, i l'especialització dels productes és més alta. Cada parada és un món dedicat a un tipus de producte: peix, carn, fruita i verdura, etc.
La crisi econòmica, òbviament, també hi ha arribat. L'afluència de clients ha disminuït i els hàbits de compra han canviat: les comandes són més reduïdes. “La compra no és tan alegre”, comenta en Quim Bigordà, el responsable de l'Associació de Concessionaris del Mercat de la Independència. En aquest sentit, també comenta que el Mercat de la Independència ha patit una doble crisi. Per una banda, l'econòmica i, per l'altra, la derivada de les obres de la Rambla d'Ègara, que han fet baixar les vendes. “Els accessos són difícils i qui acostumava a venir en cotxe, ara, li costa arribar”.
Comprar a plaça pot semblar una pràctica de tota la vida, però els mercats es van modernitzant. El Mercat de la Independència ofereix la possibilitat de fer la compra on-line i, així, es poden rebre els productes més frescos a domicili.