Metges de Catalunya (MC) reclama al Departament de Salut que revisi el Codi Infart dissenyat l’any 2007, per estendre a tot el territori l’angioplàstia primària com a procediment terapèutic principal que cal practicar dins dels primers 90 minuts des del diagnòstic d’un infart agut de miocardi, circumstància que requereix d’unitats hospitalàries d’hemodinàmica obertes les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.
El sindicat considera imprescindible reordenar l’oferta horària dels deu hospitals de referència del Codi Infart per poder obrir permanentment els seus serveis d’hemodinàmica, ja que actualment només ho fan sis centres, tots ubicats a l’àrea metropolitana de Barcelona: Clínic, Bellvitge, Vall d’Hebron, Sant Pau, Germans Trias i Pujol i Hospital del Mar. La resta, Joan XXIII de Tarragona, Arnau de Vilanova de Lleida i Josep Trueta de Girona, solament tenen capacitat per realitzar l’angioplàstia primària de dilluns a diumenge, des de les 8.00 fins a les 20.00 hores, mentre que la Unitat d’Hemodinàmica de la Mútua de Terrassa està oberta 12 hores, de dilluns a divendres.
MC creu que les dimensions territorials de Catalunya i el seu potencial econòmic fan viable el poder disposar d’unitats d’hemodinàmica obertes les 24 hores del dia durant tot l’any, per tal d’ampliar a tota la població l’angioplàstia primària i evitar les zones fosques definides en el Codi Infart com a “àrees d’angioplàstia de rescat”, on s’aplica el tractament de fibrinolisi extrahospitalària al domicili o a l’ambulància. Per al sindicat, l’alternativa terapèutica de fibrinolisi i angioplàstia de rescat només s’hauria de justificar per motius clínics del pacient infartat i no pas per qüestions territorials o d’horaris.
Amb tot, l’organització reclama al Servei Català de la Salut (CatSalut) que elabori un pressupost global i finalista per mantenir la xarxa d’unitats d’hemodinàmica activa permanentment, de manera que el seu cost no repercuteixi en els comptes dels centres hospitalaris de referència, ja que es tracta d’un servei d’interès nacional.
Metges de Catalunya vol que el Codi Infart s'apliqui les 24 hores del dia
Societat
El sindicat demana que les unitats d'hemodinàmica dels hospitals estiguin en servei de forma permanent | La unitat de Mútua Terrassa està oberta de dilluns a divendres 12 hores
ARA A PORTADA
-
Successos Presó sense fiança per als tres detinguts pel tiroteig a dos guàrdies civils a Terrassa Joan Navarro / Agències
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Successos Una conductora beguda atropella dos voluntaris de Protecció Civil a Palau-solità i Plegamans Marc Orts
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
Publicat el
13 de gener de 2015 a
les 16:18
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
