Neix la marca de turisme Catalunya Central

El Consorci de Turisme del Vallès Occidental impulsarà el nou projecte juntament amb la Diputació de Barcelona

Publicat el 21 de desembre de 2009 a les 18:44
El 2010 serà l’any en el que des del Consorci de Turisme del Vallès Occidental s’impulsi la nova marca Catalunya Central, un projecte per promocionar totes les activitats que es fan a les comarques barcelonines de l’interior. Segons ha explicat la presidenta del Consorci, Olga Olivé, aquesta proposta per donar a conèixer “els atractius i els productes” d’aquesta part del país es pot tirar endavant gràcies a la subvenció de 40.000 euros de la Diputació de Barcelona.

El lideratge de l’associació del Vallès Occidental ve motivada, segons s’afirma des del Consell Comarcal, per l’èxit aconseguit amb la proposta de la ruta dels 3 monts, on també encapçalen la seva promoció. “Ens demostra la seva bona acceptació el fet que hi hagin anat fins i tot turistes del nord d’Europa”, ha afirmat Olivé, destacant el fet que en el camí hi convisquin “restauració, hostaleria i d’altres serveis”. Cal tenir present que el proper any s’inauguraran tres nous centres d’interpretació d’aquest itinerari al Montseny, a Mura i a Montserrat que complementaran el que ja està obert al Marquet de les Roques de Sant Llorenç Savall.

Pel que fa a recorreguts per la comarca, la propera temporada també es posarà en marxa una proposta per fer excursions de més d'un dia a cavall perquè els genets puguin veure els punts més atractius del Vallès Occidental. I és que, tal com ha admès la presidenta del consorci, no és una zona tradicionalment turística, però actualment els 23 municipis compten amb almenys una passejada turística des d’algun dels quatre àmbits que es treballen: turisme actiu, familiar, gastronòmic i de reunions. En aquest darrer, a més, es presentarà tota l’oferta existent al teixit empresarial del territori col·laborant amb les cambres de comerç, les patronals, els centres de negocis, la universitat i d’altres agents socials.

Millorar la comunicació
D’altra banda, des del Consell Comarcal començaran l’any amb un gran repte dins d’aquest àmbit, millorar la comunicació. D’aquesta manera, es posarà en marxa una nova web “que no serà institucional, es donarà tota la informació interactivament en format virtual”, tal com ha assegurat Olivé. Un pas que els farà guanyar competitivitat, ja que facilitar tot el material necessari per gaudir encara que sigui un sol dia a la comarca es podrà consultar en uns pocs clics.

En aquest sentit, s’ha posat l’accent en la divulgació de tots els productes artesans que es fan a la comarca. Col·laborant amb l’Associació de productors agroalimentaris del Vallès Occidental i el col·lectiu Cuina Vallès es farà un pas endavant en el màrqueting, entre d’altres, de la mongeta del ganxet, el cigró menut, el recuit d’Ullastrell o els tomàquets de penjar que es cultiven a les masies de la comarca.

Turisme reconegut per la UE

Totes aquestes iniciatives generen una oferta que es pot tirar endavant en gran mesura gràcies a les subvencions que vénen d’altres administracions, garant de la seva qualitat. Així doncs, propostes com la dels 3 monts o la de l’Equstur (turisme eqüestre) compten amb els diners i el reconeixement de la Unió Europea.