Aquest mes de gener ha estat, en termes globals, positiu per als pobles de la comarca ja que en quatre dels sis municipis la desocupació ha baixat. L'anàlisi és el següent:
Magnífiques notícies per Ullastrell que torna a baixar la xifra del centenar de persones a l'atur. Si bé el mes passat va patir un retrocés quan tres persones van perdre la feina i van deixar el nombre de desocupats en els 100, aquest mes de gener un total de set ullastrellencs han deixat d'estar registrats a la llista del SOC situant la dada en 93 desocupats.
Alegria continguda a Vacarisses. Després d'un mes d'octubre terrible quant a xifres de desocupació, i recuperar les bones sensacions al novembre i desembre, aquest mes de gener es tanca amb 427 persones registrades a les llistes del SOC el que significa que una persona ha trobat feina respecte al mes anterior.
Endavant i enrere. Així va Castellbisbal quan a les xifres de l'atur. Si al mes de novembre presentava una interessant davallada, el mes següent, el municipi feia un pas enrere i es quedava amb 773 persones a l'atur. Aquest mes de gener, el pèndol torna a canviar de banda i porta bones notícies: quatre persones han trobat feina, deixant la xifra global amb 769.
Després de patir el mes de desembre l'increment més pronunciat de tota la comarca, aquest gener, l'atur ha donat treva a Matadepera. Actualment, hi ha 235 persones sense feina al municipi el que suposa que tres persones han deixat d'estar registrades a la llista del SOC.
A Rellinars aquest mes de gener ha esta terriblement negatiu. Fins a quatre persones s'han d'afegir a la llista d'aturats al municipi, elevant la xifra fins als 56, la mateixa que resava el poble al mes de març -un dels punts àlgids de 2015. Després d'un lent descens torna a situar-se en dades poc positives tot i que, de moment, la perillosa xifra dels 60 desocupats encara no està a tocar.
A Viladecavalls trenquen la bona ratxa inicia el mes de setembre de l'any passat i sumen un total de 8 persones més a la llista de desocupats, deixant la xifra global en 475 vilacavallencs.
A nivell del Vallès Occidental, les xifres de l'atur a la comarca se situen en 66.628, el que suposa un increment en 99 persones respecte a les dades del mes anterior quan eren 66.529. Mala notícia doncs per a la comarca després que el mes de desembre tingués una baixada notable i 865 persones trobessin feina.
Rellinars i Viladecavalls, punts negres de la comarca aquest gener
L'atur baixa a la resta de municipis: Vacarisses, Ullastrell, Matadepera i Castellbisbal
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de febrer de 2016 a les 16:27
Actualitzat el 02 de març de 2016 a les 17:11
Et pot interessar
-
Societat Fer una donació i gaudir de la gastronomia a Terrassa: així és la proposta del Banc de Sang
-
Societat Terrassa presenta un joc de taula per fomentar la cooperació i l’economia social entre joves
-
Societat Cent persones amb dificultats d'inserció laboral treballaran un any a Terrassa
-
Societat Terrassa organitza la 14a edició de la Mostra del Coneixement
-
Societat Una manifestació i un programa d'activitats per reivindicar l'Orgull LGTBiQ+ a Terrassa
-
Societat El Vallès Occidental, la tercera comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya