L'Ajuntament de Terrassa vol reunir i reconèixer els voluntaris terrassencs que van fer possibles els Jocs Olímpics de Barcelona 1992. Es calcula que, dels 34.548 voluntaris que hi va haver als jocs, uns 3.000 eren de Terrassa.
El consistori ha publicat un formulari per poder localitzar les persones que van formar d'aquell moviment que va significar un nou enfocament per als Jocs Olímpics, però, també, per la societat catalana, que va veure com es multiplicaven les iniciatives per ajudar la gent de manera altruista.
D'altra banda, la commemoració també vol servir a l'Ajuntament per crear una nova associació i un registre de voluntaris per ajudar a organitzar actes a la ciutat i, així, reactivar un moviment del qual Terrassa va ser part essencial ara fa 25 anys.
Els voluntaris, figura imprescindible dels Jocs
La figura del voluntari olímpic va aparèixer a Lake Placid 1980 ( Jocs d'Hivern) on van participar 6.700 persones com a voluntaris. Però va ser a Los Ángeles 1984 on va suposar l'inici, tal i com es coneix a l'actualitat, del voluntari olímpic.
El compromís oficial es va consolidar de manera definitiva a Barcelona 1992 on, abans de la nominació com a ciutat olímpica, ja es comptava amb 102.000 inscripcions.
El paper dels voluntaris olímpics a Barcelona '92, que van ser un total de 34.548 persones, va significar un impuls pel moviment voluntari a la societat catalana, que va fer multiplicar el número d'entitats altruista que intentaven millorar la societat. Tots juntament amb els Jocs simbolitzaven, l'esperança en un món més solidari, igualitari i participatiu.
A l'actualitat la figura del voluntari olímpic s'ha tornat imprescindible, sense voluntaris no hi ha Jocs. Són un factor determinant a la sostenibilitat econòmica de l'esdeveniment. S'ha passat dels 12.000 voluntaris a Los Ángeles als 75.000 a Río de Janeiro.
Terrassa vol revifar el voluntariat a la ciutat recordant els Jocs Olímpics
Societat
L'Ajuntament busca els 3.000 voluntaris que van participar a Terrassa com a subseu olímpica i vol crear un registre de voluntaris que ajudin a organitzar diversos esdeveniments a la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de març de 2017 a
les 07:30
Actualitzat el
22 de març de 2017 a les
09:08
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
