
“Estem molt satifets dels resultats obtinguts fins ara: més d’un 85 per cent dels nostres estudiants acaben aquest programa aprovant les proves d’accés a cicles formatius. Ara, en època de crisi, és prioritari promocionar l’estudi entre els joves.” En aquests termes s’expressava Ángel Claramonte, un dels coordinadors del Programa de Qualificació Professional Inicial, que tiren endavant el departament d’Educació de la Generalitat i l’Ajuntament de Terrassa, i que pretén oferir formació als joves d’entre 16 i 21 anys que no han aprovat el graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO).
Aquest programa ofereix la possibilitat a aquests nois i noies d’accedir o a un taller de fusteria o a un de cuina, de 875 hores cadascun, que inclou 275 hores de formació general, 400 de formació tècnica -en l’especialitat que hagin triat- i 200 hores més en pràctiques.
Tant en el cas del taller de Fusteria com en el de Cuina, hi col·laboren diferents entitats de la ciutat, com el Gemi de Fusters de Terrassa, en el primer cas, i el d’Hostaleria, en el segon, així com diverses empreses de la ciutat i comarca, a on els joves hi acaben fent les pràctiques.
Per als alumnes de Cuina, per exemple, aquesta setmana passada esdevenia especial: havien de preparar un menú a partir dels coneixements rebuts, que havien d’oferir als representants de les entitats promotores del programa i de les empreses i institucions d’on provenen els professors que els donen la formació o que els cedeixen l’espai per portar-la a terme, la companyia ISS, en el primer cas, i l’escola Fàtima en el segon. Va ser tot un èxit: van passar la prova amb nota.
Segons Claramonte, fa uns anys es potenciava la idea de la inserció laboral d’aquests joves una vegada finalitzat el taller. “Ara, però, que hi ha poca feina, intentem que aquests tallers siguin un revulsiu per tal que es presentin a les proves d’accés als cicles formatius, i el cert és que n’estem molt contents dels resultats. La majoria d’alumnes s’hi presenta, i entre un 85 i un 90 per cent dels nanos les passen”.
Segons Claramonte, per aquests nois i noies el fet d’accedir a aquests tallers i d’aprovar les proves és una fita importantíssima, “no ja perquè adquireixen coneixements, sinó sobretot per elevar la seva autoestima i comprovar que el que un es proposa s’acaba aconseguint amb treball i esforç”.
Aquest programa ofereix la possibilitat a aquests nois i noies d’accedir o a un taller de fusteria o a un de cuina, de 875 hores cadascun, que inclou 275 hores de formació general, 400 de formació tècnica -en l’especialitat que hagin triat- i 200 hores més en pràctiques.
Tant en el cas del taller de Fusteria com en el de Cuina, hi col·laboren diferents entitats de la ciutat, com el Gemi de Fusters de Terrassa, en el primer cas, i el d’Hostaleria, en el segon, així com diverses empreses de la ciutat i comarca, a on els joves hi acaben fent les pràctiques.
Per als alumnes de Cuina, per exemple, aquesta setmana passada esdevenia especial: havien de preparar un menú a partir dels coneixements rebuts, que havien d’oferir als representants de les entitats promotores del programa i de les empreses i institucions d’on provenen els professors que els donen la formació o que els cedeixen l’espai per portar-la a terme, la companyia ISS, en el primer cas, i l’escola Fàtima en el segon. Va ser tot un èxit: van passar la prova amb nota.
Segons Claramonte, fa uns anys es potenciava la idea de la inserció laboral d’aquests joves una vegada finalitzat el taller. “Ara, però, que hi ha poca feina, intentem que aquests tallers siguin un revulsiu per tal que es presentin a les proves d’accés als cicles formatius, i el cert és que n’estem molt contents dels resultats. La majoria d’alumnes s’hi presenta, i entre un 85 i un 90 per cent dels nanos les passen”.
Segons Claramonte, per aquests nois i noies el fet d’accedir a aquests tallers i d’aprovar les proves és una fita importantíssima, “no ja perquè adquireixen coneixements, sinó sobretot per elevar la seva autoestima i comprovar que el que un es proposa s’acaba aconseguint amb treball i esforç”.