-cropttt.jpg)
Carrosseries imponents, acabats detallistes, prestacions de tot tipus i preus assequibles han estat els principals al·licients de la quinzena edició de Vallès Motor, la fira dels vehicles d'ocasió que s’ha reactivat després de quatre anys de parèntesi. 22 punts d'exposició en 3.500 metres quadrats, onze concessionaris (la majoria dels quals terrassencs) i marques per a tots els gustos i butxaques: Lancia, Fiat, Mercedes, Chevrolet, Jaguar, Citroën, Hyundai o Skoda. En tres dies, la Fira ha reunit prop de 1.500 visitants i ha realitzat una cinquantena de vendes.
L'efecte 'tafaner' no en garanteix la compra i cadascú hi ha de posar el seu gra de sorra. "Tots tenim ganes de vendre i si ho transmets a la gent que també té ganes de comprar, és un ajut", explica Joan Palà, d'Izquierdo Gacesa. En 131 metres quadrats hi mostra una desena de Renaults de quilòmetre 0 o de gerència (amb una antiguitat màxima de dos anys). Diu que l'índex d'automòbils vells és molt alt, que ha detectat moltes famílies que busquen el seu primer vehicle i que en un dia i mig ja ha fet set vendes. Per exemple, un Renault Scénic, que per 9.000 euros s'han quedat l'Israel i l’Úrsula. "Ens ha agradat el preu i el finançament, que és a deu anys". Uns metres més enllà, l'Iván i la Marina vénen a donar una ullada als cotxes però ella admet que l'ha seduït un Alfa Romeo Giulietta. "No ens podem gastar gaire, però com que hi ha descomptes...".
Al seu costat, el Miquel inspecciona un monovolum, "que s'adapti a la família. El meu cotxe ja té deu anys i vinc a buscar-ne algun de segona mà que estigui bé". No hi ha una tipologia concreta de client i alguns desfilen per les instal·lacions per alegrar la vista, com el Sergio. "He vingut a xafardejar, perquè em vaig comprar el cotxe fa tres anys".
Seducció comercial
Ramon Gisbert, de Sarsa Vallès, espera l'arribada de clients, confiat en el reclam de 10 Audis i 10 Volkswagens, que es poden adquirir des de 15.000 euros i des de 8.000, respectivament. Això sí, la capacitat de convicció hi juga un paper clau. "És més complicat seduir a peu dret, per això hi has donar embolcall", assegura. Gibert considera que és ideal "concentrar una fira en un cap de setmana amb gairebé totes les marques perquè el client pot comparar". De moment, ja ha venut quatre automòbils.
A la zona de Motor Munich, el Miquel Pera té un posat seriós enmig de set Minis i 9 BMW, que costen entre 12.000 i 38.000 euros. Tot i haver fet una sola venda, diu que Motor Vallès suposa "una bona oportunitat per contactar amb nous clients i tancar alguna cosa". Tots esperen que el retorn de la fira doni una empenta al sector i que el parèntesi de quatre anys no es repeteixi. "No podem deixar de fer coses perquè hi hagi una baixada econòmica", sentencia Joan Palà.