Un recorregut virtual per veure el traçat del Quart Cinturó

La Campanya Contra el Quart Cinturó mostra el traçat inclòs en l'estudi informatiu i demana als ajuntaments de la zona que se sumin a la sol·licitud de pròrroga del termini d'al·legacions

Publicat el 31 d’agost de 2010 a les 13:56
Utilitzant l'aplicació de Google Maps, la Campanya Contra el Quart Cinturó ha mostrat el traçat projectat pel Ministeri de Foment i el Departament de política Territorial i Obres Públiques de la infraestructura, amb l'objectiu de fer més visibles les “principals afectacions” que generaria al territori. El traçat actual està subjecte als possibles canvis que poden haver-hi després del període d'al·legacions, establert des del 30 de juliol al 2 de setembre. El fet que l'estat publiqués l'estudi informatiu del Quart Cinturó i limités el període d'al·legacions a l'agost ha generat indignació a les entitats contràries al projecte i a alguns dels ajuntaments de la zona.


Sol·licitud de pròrroga
En aquest sentit, la Campanya Contra el Quart Cinturó va formular la sol·licitud de pròrroga del termini d'informació pública de l'estudi informatiu fins al 4 d'octubre al Ministre de Foment, José Blanco, i al Cap de la Demarcació de Carreteres de l'Estat a Catalunya, Luis Bonet. Una petició que també han fet diversos dels consistoris per on passaria el Quart Cinturó, com els de Caldes de Montbui, Palau-solità i Plegamans, Sabadell i Terrassa. L'entitat ha agraït públicament l'acció d'aquests ajuntaments i ha instat, a la vegada, a que la resta de consistoris de la zona se sumin a la petició.

La Campanya Contra el Quart Cinturó no ha entrat en valorar el traçat proposat per Foment i Obres Públiques ja que, al seu parer, “centrar el debat en la traça del Quart Cinturó és ignorar el debat veritable”. En aquest sentit, l'entitat ha denunciat que la discussió real és, al seu parer, determinar amb quines mesures serà “possible créixer en usuaris de transport públic”, com millorar “la qualitat atmosfèrica a la regió metropolitana, o com fer més “competitiu els transport de mercaderies de llarg recorregut en la xarxa ferroviària”, entre d'altres.