Una altra moto elèctrica arriba a l'Ajuntament de Terrassa

Publicat el 27 de desembre de 2012 a les 18:20
La moto elèctrica adquirida es destinarà a Medi Ambient Foto: Ajuntament de Terrassa

L'Ajuntament de Terrassa ha incorporat una motocicleta elèctrica al Servei de Medi Ambient i Sostenibilitat per avançar en la política de promoció d'una mobilitat més segura i sostenible. Aquest vehicle s'utilitzarà per a les tasques de notificació i inspecció del Departament de Residus del Servei de Medi Ambient. 

Fins ara, s'havia estat utilitzant un vehicle de combustió interna. Amb el canvi es calcula que s'estalviaran 1.600 euros  l'any i 1.300 Kg/any en emissions de CO2. A més de no emetre contaminants a l'aire, aquestes motocicletes no fan soroll i són més eficients energèticament.

La incorporació d'aquesta motocicleta forma part de les accions municipals per complir el compromís de reducció del 20% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle abans de l'any 2020. En els darrers anys, la flota municipal de vehicles elèctrics s'ha anat ampliant en el marc del Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible de Terrassa. 

El 2011 es van adquirir 5 motocicletes per a la Policia Municipal, dos camions de petites dimensions per al serveis de Manteniment Urbà i gestió de residus, i dues bicicletes per a Medi Ambient i Mobilitat. Prèviament, l'Ajuntament tenia tres camions i dues motocicletes, a més dels que utilitza la funerària municipal. Actualment, la flota està formada per prop d'una vintena de vehicles elèctrics.

L'objectiu municipal és contribuir a l'estalvi energètic i la disminució de la contaminació acústica i de l'aire. Per aquest motiu, l'Ajuntament té previst anar renovant els vehicles de combustió per d'altres d'eficiència energètica com són els híbrids i els elèctrics.

A més d'incorporar vehicles elèctrics a la flota municipal, el consistori ha desenvolupat altres iniciatives, com ara l'organització de la jornada "Vehicle Elèctric, una indústria del segle XXI per a una mobilitat sostenible i eficient", conjuntament amb el Parc Científic i Tecnològic Orbital 40 i Red Eléctrica de España. En aquest certamen, celebrat el febrer passat, es va analitzar la situació actual i les perspectives del vehicle elèctric com a vector de futur, com a una oportunitat per a la reconversió d'un sector industrial molt important a Catalunya, i com un element clau per a l'eficiència energètica i la qualitat ambiental.

 També s'han fet altrs accions, com la participació de vehicles municipals en la Ruta Elèctrica 2012; la posada en marxa d'un servei de recàrrega de vehicles elèctrics a la Plaça del Progrés i l'aplicació de bonificacions del 75% de l'Impost sobre els vehicles de tracció mecànica per un període de 10 anys.