
Xavier Garcia, a Londres 2012, últims Jocs Olímpics en què va representar Espanya. Foto: @xavigg12
Amb la selecció espanyola, Xavier Garcia va ser un habitual des del 1999 al 2013. Aquell any va quedar-se fora de les convocatòries per al Mundial. Ha estat olímpic amb Espanya a Atenes 2004, Pequín 2008 i Londres 2012. Ara té la doble nacionalitat i des de fa uns mesos forma part de la selecció de waterpolo de Croàcia.
Xavier Garcia Gadea va néixer a Barcelona el 5 de gener de 1984. Format com a waterpolista a la Unió Esportiva Horta, aviat va fer el salt al CN Barcelona, club des del qual va consolidar-se a la selecció espanyola des de ben jove. La temporada 2005-2006 va militar al CN Terrassa, i a partir de la següent temporada va ser un important actiu del CN Atlètic-Barceloneta, equip amb el qual va ampliar un extens palmarès de lligues i copes.
El 2010 va començar l'aventura a Croàcia, al Primorje Rijeka, primer cedit pel Pro Recco italià i després fitxant per l'equip croata, on va militar cinc temporades. El darrer curs ha militat al Jug Dubrovnic, amb el que s'ha convertit en campió de la lliga croata.
El fet de treballar i residir a Croàcia li va permetre accedir a la nacionalitat croata. Amb la doble nacionalitat sota el braç i vist que no entrava en els plans del seleccionador espanyol Gabriel Hernández, el mes de juny passat es va incorporar als entrenaments del combinat balcànic. La normativa permet un canvi de selecció si es posseeix la doble nacionalitat i han passat almenys tres anys de la darrera convocatòria.
La sort ha volgut que Espanya i Croàcia coincideixin en el mateix grup a la primera fase de la competició de waterpolo als Jocs Olímpics de Rio de Janeiro. El partit que enfrontarà Xavier Garcia a la seva antiga selecció tindrà lloc la nit de dimecres a dijous, a dos quarts d'una de la matinada (hora catalana). Croàcia arribarà com a líder del grup, amb dues victòries, mentre que Espanya ha sumat un triomf i una derrota en les dues primeres jornades.