Els Amics de les Arts comencen a Lleida la celebració dels 20 anys

El grup ofereix un concert íntim a les instal·lacions del Teatre Municipal de l'Escorxador, on va debutar el 2005

  • Imatge del concert dels Amics de les Arts a Lleida -
Publicat el 15 d’octubre de 2024 a les 09:47
Actualitzat el 15 d’octubre de 2024 a les 10:03

Els Amics de les Arts han començat aquest dilluns al Teatre Municipal de l'Escorxador de Lleida la breu gira per presentar el seu 20è aniversari. En un ambient íntim, a un metre i escaig de distància respecte al públic que els ha rebut entre aplaudiments i que omplia la sala petita de l'equipament, el grup ha iniciat el seu concert amb "Tots els homes d'Escòcia". 

Tot seguit, els músics han recordat com una "broma" els va portar a fer el seu primer concert de la història al teatre lleidatà, concretament al Cafè del Teatre, que actualment està inactiu. Així mateix, des del grup han subratllat que aquesta gira, que clouran el 18 d'octubre, vol ser un "homenatge a les petites sales que ens van programar quan no érem ningú".

La vuitantena d'assistents, que van exhaurir les invitacions gratuïtes per aquest esdeveniment en menys de tres minuts, han rebut els Amics de les Arts amb forts aplaudiments a la sala petita del teatre de l'Escorxador. Així, el grup no ha necessitat presentacions i ha començat directament el seu repertori amb la cançó "Tots els homes d'Escòcia". A continuació, els tres músics han començat a interactuar amb el públic mentre recordaven com la "broma" de presentar-se a un concurs de música els va portar a actuar per primera vegada en la seva història a la capital del Segrià, l'any 2005. Una anècdota que ha fet somriure al públic i també als mateixos membres del grup, que han manifestat que la gira "és el nostre homenatge particular a la gent que ens va programar quan no érem ningú".

En aquest sentit, el músic Joan Enric Barceló, ha subratllat que és "meravellós" el fet de retre homenatge als llocs i sales que els van acollir quan començaven a formar-se com a grup i que alhora fan "tant de servei perquè les bandes puguin créixer". Un altre membre del grup, Ferran Piqué, ha destacat que aquesta gira suposa "tornar als orígens", ja que revisiten les seves primeres sales i ho fan en "petit comitè", tal com van començar. En la mateixa línia, Dani Alegret, ha indicat que aquest conjunt de concerts que han començat aquest dilluns s'articularan amb "un format més acústic" i mitjançant un guió que pot "improvisar-se en qualsevol moment".