Artesa de Lleida, finalista a millor iniciativa del bestiari festiu

El municipi opta al premi per la festa d'Enceses | El Festivitas Bestiarum concentrarà deu figures al Born CC

Publicat el 18 de novembre de 2014 a les 17:15
Actualitzat el 18 de novembre de 2014 a les 17:26

Les enceses d'Artesa opta a ser la millor iniciativa de l'any Foto: Arxiu


L'Agrupació de Bestiari Festiu i Popular de Catalunya ha obert el concurs popular on-line per escollir "la millor iniciativa original i innovadora del bestiari festiu català", que donarà a conèixer en el marc de la primera Nit del Festivitas Bestiarum, que tindrà lloc aquest dissabte, 29 de novembre, a la Sala Moragues del Born Centre Cultural de Barcelona. Els tres projectes escollits pel jurat són: "El dia del Mamut Venux" de Sant Vicenç dels Horts (el Baix Llobregat), el "Festival d'Enceses" d'Artesa de Lleida (el Segrià) i l'"Escaldàrium" de Caldes de Montbui (el Vallès Oriental).

L'Escaldàrium, un dels tres aspirants. Foto: Queralt Vegas / Escaldàrium


El Festivitas Bestiarum neix amb l'objectiu d'esdevenir la festa de referència en el món del bestiari festiu a Catalunya, amb la mirada posada a trencar fronteres culturals i esdevenir, "en un futur no molt llunyà", un referent a nivell europeu.

Les tres festes finalistes van ser escollides per un jurat conformat per Sete Udina (president de l'Agrupació del Bestiari Festiu de Catalunya), Mateu Tres (coordinador del Festivitas Bestiarum), Jordi Mullor (delegat de l'entitat al Barcelonès), Lluís Puig (director general de Cultura Popular i Associacionisme de la Generalitat de Catalunya), Francesc Fabregat (ICUB, Ajuntament de Barcelona), Quim Gil (pirotècnia Estalella), Antoni Carné (president de l'Ens de l'Associacionisme Cultural) i Joan Gómez (president d'Adifolk).

Exposició de primer nivell

Durant tot el dissabte, quedaran exposades al públic una desena de figures de bestiari festiu català al Born CC. Es faran balls de lluïment a les onze del matí i la una del migdia, i a les cinc de la tarda hi haurà els balls de lluïment, amb pirotècnia.

Les bèsties participants són: Àliga, Lleó i Mulassa de Barcelona, Garot de l'Arboç, Víbria Jove d'Igualada, Mamut Venux de Sant Vicenç dels Horts, Godra de Caldes de Montbui, Drac de Reus, Drac Rubricatus i els quatre dragonets infantils de Casablanca (Sant Boi de Llobregat) i Borinot de Foc del Vendrell.