La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid l'expresident de la Federació Catalana de Futbol (FCF) i actual vicepresident econòmic de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), el lleidatà Andreu Subies.
Agents de l'institut armat està portant a terme aquest dimarts sis escorcolls per ordre del jutge de l'Audiència Nacional Santiago Pedraz, entre els quals la seu de la FCF i de la Mutualitat Catalana de Futbolistes. També ha estat detingut l'exdirectiu de la FCF Josep Contreras. L'operació es porta a terme en el marc d'una peça separada del cas 'Soule' de presumpta corrupció a la RFEF, per la qual es va detenir el president d'aquesta entitat, Ángel María Villar, el juliol del 2017. L'operació està en marxa i es porta a terme per delictes econòmics.
Andreu Subies va ser president de la Federació Catalana de Futbol entre els anys 2011 i 2018 i actualment és vicepresident econòmic de l'espanyola, sota la presidència de Luis Rubiales. Està previst que els dos detinguts, Subies i Pedraz, passin a disposició judicial aquest dimecres a primera hora del matí.
Segons fonts de la FCF, a dins de la seu al carrer Sicília de Barcelona hi ha entre cinc i sis persones, formades per agents de paisà i el secretari judicial. Se'ls està requerint informació de contractes i arxius informàtics relacionats amb temes econòmics. En concret, s'han buscat contractes d'obres i de campanyes publicitàries o de conscienciació. L'escorcoll s'ha centrat en les àrees de Presidència i Comptabilitat. Dins de la seu del carrer Sicília no hi ha cap dels dos detinguts i l'actual president de la FCF, Joan Soteras, no està present en els escorcolls.
En un comunicat, la Federació Catalana de Futbol ha assegurat que ha donat "tot tipus de facilitats" i que l'activitat federativa es reprendrà amb normalitat un cop "s'hagi entregat tota la documentació".
Detingut l'expresident de la Federació Catalana de Futbol, Andreu Subies
Segons informa La República, el cos de seguretat espanyol realitza escorcolls i detencions en una acció que forma part de l'operació Soule

- Andreu Subies, expresident de la FCF -
- Arxiu
ARA A PORTADA
Publicat el 30 d’octubre de 2018 a les 11:06
Actualitzat el 30 d’octubre de 2018 a les 17:19
Et pot interessar
-
Societat Alcaldes de Ponent reclamen aturar la macroplanta de biogàs a la Sentiu de Sió
-
Societat La Diputació destina 340.000 euros a entitats socials que treballen en l’àmbit de la salut
-
Societat Un poble lleidatà, escollit entre les millors destinacions mundials per visitar el 2025
-
Societat El Parc Astronòmic del Montsec homenatja l’astrònoma Maria Assumpció Català i Poch
-
Societat La DANA arrasa vinyes i fruiters amb pèrdues de fins al 80% en algunes zones
-
Societat El Govern preveu ajudes pels afectats de l’incendi de Torrefeta i Florejacs