La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat "no considera necessari" obrir expedient informatiu, com va suggerir el Síndic de Greuges, per aclarir si personal del centre Gaspar de Portolà de Balaguer o de l'administració va donar dades a la premsa que permetessin identificar a dos alumnes de la família que van demanar escolarització en castellà, perquè no li consta que es filtrés. En una resposta parlamentària a diverses preguntes de Cs, la consellera Meritxell Ruiz ha assegurat que l'actuació del centre va ser adequada "sense que consti que s'hagi desvetllat nominalment la identitat de la família que va instar el procediment judicial" que es va obrir.
Al juny de 2015, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va dictar una interlocutòria que adoptava mesures escolars per cursar un 25% de matèries en castellà, i el director de l'escola havia de fer unes adaptacions en el règim lingüístic en els grups on estaven escolaritzats els nens.
Al setembre de 2015, la direcció de l'escola va convocar i es va reunir amb les famílies dels alumnes afectats per la resolució, ja que, des del punt de vista organitzatiu i pedagògic, veia necessari explicar com afectaria la resolució judicial al projecte lingüístic del centre.
Segons la consellera, l'equip directiu només va informar dels cursos escolars que estaven afectats per les mesures cautelars establertes en la resolució judicial, i abans del 14 de setembre, la família va comunicar al centre la "baixa voluntària" dels seus fills, que van canviar d'escola.
La direcció de l'escola preveia crear una comissió de seguiment integrada per la secretària del centre, una psicopedagoga, la inspectora de l'escola, un representant de les famílies i convidar al pare o mare de la família demandant, però "no es va arribar a constituir" pel canvi d'escola.
Ensenyament assegura que no es van filtrar els noms dels nens de la família de Balaguer que volia més castellà
Societat
El Departament no considera que s'hagi d'obrir un expedient informatiu
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El pàrquing d’Aigüestortes obrirà parcialment dilluns després de l'allau de terra i pedres causada pel temporal ACN
Publicat el
08 de maig de 2017 a
les 11:10
Actualitzat el
08 de maig de 2017 a les
11:34
Et pot interessar
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
-
Societat
A Lleida mai no queda lluny un bar: n’hi ha un per cada mig miler d’habitants
-
Societat
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Senet
-
Societat
Instal·len una coberta a l'Hospital de cartró de la Vall Fosca per protegir-lo de la pluja i la neu
