L’Agència Catalana de l’Aigua ha posat recentment en servei la depuradora i els col·lectors en alta d’Altron, en el municipi de Sort, a la comarca del Pallars Sobirà. Aquesta actuació ha tingut un cost proper als 360.400 euros, finançats en un 80% pel Fons de Cohesió de la Unió Europea.
La depuradora, que és de tipus compacte amb pretractament, aireació perllongada i nitrificació, està dissenyada per a un cabal de 50 m3/dia i retornarà les seves aigües al riu Noguera Pallaresa, contribuint a la seva millora mediambiental.
D’aquesta manera, l’aigua sanejada a la depuradora possibilitarà una reutilització indirecta o no planificada que contribuirà a mantenir el cabal ecològic del riu i l’aprofitament per a usos urbans, agrícoles i industrials aigües avall.
Amb aquesta ja són onze les depuradores que donen servei a la comarca del Pallars Sobirà: Rialp, Sort, Espot, Esterri d’Àneu, Vall de Cardós, la Guingueta d’Àneu, Gerri de la Sal, Alins, Àreu i Estais.
Sanejament a Catalunya
El Programa de sanejament d’aigües residuals urbanes 2005 (PSARU 2005), aprovat pel Govern de la Generalitat el juliol de 2006, té l’objectiu de completar i millorar el sanejament de tota la població catalana.
A data d’avui les depuradores existents a Catalunya garanteixen el sanejament de més del 95% de la població catalana.
Es posa en servei la depuradora d'Altron, al municipi de Sort
La instal·lació té una capacitat de tractament de 50 m3/dia i retornarà les aigües depurades al riu Noguera Pallaresa.
ARA A PORTADA
-
-
Lleida reforça la xarxa d'acollida per afrontar l'arribada de temporers durant la campanya de la fruita Redacció
-
Ramon Alsina assumeix la presidència de BonÀrea i culmina el relleu generacional Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
L’Ateneu Popular «La Baula» celebra deu anys de trajectòria amb una jornada festiva i reivindicativa Redacció
Publicat el
25 de juliol de 2011 a
les 14:28
Et pot interessar
-
Societat
El Suprem deixa en mans d'un jutjat de Lleida la investigació sobre una xarxa dedicada al robatori de cotxes
-
Societat
Agenda del cap de setmana a Ponent: 30 i 31 de maig
-
Societat
La modernització del Canal d’Urgell s'acorda sense esperar el consens total dels regants
-
Societat
Institucions i empreses lleidatanes impulsen un model industrial verd per reequilibrar Catalunya
-
Societat
Les famílies de l'escola Gaspar de Portolà demanen diàleg per evitar el tancament d'una línia d'I3
-
Societat
El camp català recupera atractiu: augmenta un 16% el nombre de joves pagesos
