L’Agència Catalana de l’Aigua ha posat recentment en servei la depuradora i els col·lectors en alta d’Altron, en el municipi de Sort, a la comarca del Pallars Sobirà. Aquesta actuació ha tingut un cost proper als 360.400 euros, finançats en un 80% pel Fons de Cohesió de la Unió Europea.
La depuradora, que és de tipus compacte amb pretractament, aireació perllongada i nitrificació, està dissenyada per a un cabal de 50 m3/dia i retornarà les seves aigües al riu Noguera Pallaresa, contribuint a la seva millora mediambiental.
D’aquesta manera, l’aigua sanejada a la depuradora possibilitarà una reutilització indirecta o no planificada que contribuirà a mantenir el cabal ecològic del riu i l’aprofitament per a usos urbans, agrícoles i industrials aigües avall.
Amb aquesta ja són onze les depuradores que donen servei a la comarca del Pallars Sobirà: Rialp, Sort, Espot, Esterri d’Àneu, Vall de Cardós, la Guingueta d’Àneu, Gerri de la Sal, Alins, Àreu i Estais.
Sanejament a Catalunya
El Programa de sanejament d’aigües residuals urbanes 2005 (PSARU 2005), aprovat pel Govern de la Generalitat el juliol de 2006, té l’objectiu de completar i millorar el sanejament de tota la població catalana.
A data d’avui les depuradores existents a Catalunya garanteixen el sanejament de més del 95% de la població catalana.
Es posa en servei la depuradora d'Altron, al municipi de Sort
La instal·lació té una capacitat de tractament de 50 m3/dia i retornarà les aigües depurades al riu Noguera Pallaresa.
ARA A PORTADA
Publicat el 25 de juliol de 2011 a les 14:28
Et pot interessar
-
Societat Tàrrega obre una nova estació d'autobusos connectada amb el tren
-
Societat La Lleteria de Juneda tanca per inviabilitat econòmica després de més de deu anys
-
Societat Avís per calor intensa aquest dijous a Ponent
-
Societat Un petit municipi de l’Alt Urgell recupera els «motarrots» per reforçar la identitat local
-
Societat Boí Taüll torna a competir per ser la millor estació d'esquí de l’Estat
-
Societat Menys robatoris i més seguretat: així actuen els Mossos al món rural