El Ministeri de Foment no té identificat cap Tram de Concentració d'Accidents (TCA) a l'A-2 al seu pas per la demarcació de Lleida. Així ho ha assegurat al subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, al president de Consell del Pla d'Urgell, Rafel Panadés, en resposta a la sol·licitud que van fer els alcaldes d'aquesta comarca al setembre per reclamar un tercer carril a causa de l'elevat volum de trànsit de la via i també de la sinistralitat.
En aquest sentit, Crespín també ha dit que fa mesos que el ministeri ha iniciat els primers estudis per valorar la possibilitat d'incorporar un tercer carril en alguns trams de la xarxa, "possibilitat que vindria donada per l'elevat nombre de vehicles a diari que transiten per l'A-2".
Segons les dades de Foment, l'aforament de la via oscil·la entre els 14.000 vehicles per dia en els trams de menor concentració i els 40.000 en aquells punts amb més densitat de circulació.
Crespín ha recordat que el Ministeri de Foment va licitar l'1 de juliol el projecte de rehabilitació d'un tram de 15 quilòmetres de l'autovia A-2, entre l'enllaç de Torrefarrera i Els Alamús (Segrià), del quilòmetre 460 al 475, amb un pressupost de 9,3 MEUR amb l'objectiu de millorar el ferm i fer una intervenció estructural i de forma localitzada en aquells punts que presenten un deteriorament més acusat. Aquest projecte està pendent de l'adjudicació definitiva per dur a terme les obres.
En aquest sentit, en el decurs de la reunió, el subdelegat ha demanat al president del consell "desvincular de la variable del manteniment de la via" el factor determinant de l'increment de l'accidentalitat a l'autovia A-2.
El subdelegat del govern espanyol a Lleida també s'ha referit a la licitació per part de Foment dels estudis de trànsit i de les necessitats d'actuació a l'AP-2. Uns estudis "imprescindibles per fer efectiu l'alliberament d'aquesta via, previst a l'agost de 2021".
Foment no té identificat cap tram de concentració d'accidents a l'A-2 al seu pas per Lleida
El ministeri fa els primers estudis per valorar la possibilitat d'incorporar un tercer carril en alguns trams
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de novembre de 2019 a les 08:30
Et pot interessar
-
Societat Catalunya podria oferir una trentena de places MIR per a la nova especialitat d’Urgències
-
Societat Tàrrega compra una escola bressol privada per ampliar l’oferta municipal
-
Societat Tanquen els accessos amb vehicle privat al parc nacional d’Aigüestortes
-
Societat Larrosa demana connexions ferroviàries amb els polígons i reformular l’A-14 fins a França
-
Societat Lleida tornarà a obrir el pavelló firal per acollir temporers
-
Societat Llum verda condicionada per als parcs eòlics d’Endesa a les Garrigues