L'Ajuntament de Lleida invertirà 400.000 euros en renovar el vestuari de la Guàrdia Urbana de Lleida i adaptar-se així als uniformes estàndard de les policies catalanes.
L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, calcula que els nous uniformes seran una realitat entre desembre i gener i recorda que seran molt similars als dels Mossos d'Esquadra, amb la diferència de la solapa, que serà de color vermell per a la policia autonòmica i de color groc per a la local. Ho ha dit aquest dimarts durant la celebració de Santa Cecília, patrona de la Paeria i de la Guàrdia Urbana. La de Lleida és la tercera policia més antiga de l'Estat, amb 175 anys de servei, ha recordat Pueyo, que es marca com a objectius feminitzar el cos i acabar el mandat amb 240 agents.
Per Pueyo, l'homogeneïtzació dels uniformes policials simbolitza que Catalunya "té una policia integral amb competències diverses i amb funcions ben distribuïdes per garantir la seguretat i la llibertat dels ciutadans".
Pel que fa als efectius, l'alcalde de Lleida ha recordat que des de l'any 2019 s'han convocat anualment promocions i incorporacions d'agents nous, i que aquests dies s'estan celebrant les proves per a la incorporació de 20 nous agents, en què un terç de les places estan reservades a dones. En aquest sentit, ha volgut subratllar que estan "prement l'accelerador per aconseguir la feminització del cos perquè és important que un cos policial s'assembli el màxim a la societat". Actualment, dels aproximadament 200 integrants de la Guàrdia Urbana, només 22 són dones, de les quals 2 són caporals.
La Guàrdia Urbana de Lleida canviarà l’uniforme
Pueyo es marca com a objectius feminitzar el cos i acabar el mandat amb 240 agents
ARA A PORTADA
Publicat el 22 de novembre de 2022 a les 13:52
Actualitzat el 22 de novembre de 2022 a les 13:57
Et pot interessar
-
Societat Testimonis declaren que el jove Pol Cugat no va desaparèixer voluntàriament
-
Societat Tàrrega avisa els veïns que no fan servir el porta a porta: la taxa de residus pujarà el 2026
-
Societat Els regants dels Canals d’Urgell guanyen un sisè torn de reg gràcies a les bones reserves
-
Societat Vuitena pedregada a Ponent aquest any i temor per l’impacte en els cultius
-
Societat El programa Barri a Barri incorpora per primera vegada joves en formació
-
Societat Catalunya preveu una caiguda del 2% en la collita de préssec i nectarina per les pedregades de la primavera