La UdL tindrà nou departaments menys

El rector Jaume Puy defensa que la nova estructura "ajudarà a millorar la gestió" de la institució

Publicat el 05 de juliol de 2022 a les 07:26
El Consell de govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha aprovat en la sessió extraordinària d'aquest dilluns la nova estructura departamental de la institució, que passa de 27 a 18 departaments. La mesura ha prosperat per 25 vots a favor, 10 en contra i 2 en blanc.

El rector Jaume Puy ha defensat que la nova estructura "és millor que l'actual" i "ajudarà a millorar la gestió", tot i que ha reconegut que hi ha coses "clarament millorables", davant les queixes, esmenes i al·legacions rebudes. Després del vistiplau del Consell de govern, el Consell Social de la UdL emetrà un informe i, si és favorable, la reforma se sotmetrà a votació en claustre extraordinari el 14 de juliol. Així, la UdL culminarà un procés que va engegar l'abril del 2021.

El vicerector de Professorat, Francesc Giné, ha explicat que la nova estructura de 18 departaments -6 que es mantenen i 12 de nova creació- "suposa una mitjana de 27 professors a temps complet per departament, un valor proper a la mida mitjana dels departaments de la resta d'universitats territorials catalanes". "Aquesta nova estructura ens permetrà accedir a convocatòries competitives amb més garanties, així com millorar les col·laboracions entre àmbits afins, tant a nivell docent com de recerca", ha indicat.

La proposta per reduir els departaments de la UdL ha rebut 16 queixes, esmenes i al·legacions, de les quals dos eren a la totalitat de la nova estructura. Aquestes dues han estat presentades una, pel Departament de Dret Públic, i l'altra, conjuntament pels 7 departaments i la direcció de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i Forestal i de Veterinària (ETSEAiFidV), segons ha informat la universitat lleidatana.