Lleida ha donat la benvinguda aquest divendres a l'escultura d'Indíbil i Mandoni que, després d'un any d'absència, ja torna a comandar l'entrada al centre de Lleida per l'Arc del Pont.
Tot i que l'estàtua de bronze va arribar dijous, no s'ha destapat fins aquest divendres a la tarda en un acte inaugural per celebrar la seva restauració, que ha aplegat uns 200 veïns, a més de representants institucionals.
Amb aquesta restauració, l'escultura recupera la llança, la funda de la falcata i la cadena que li mancaven, a més de la pàtina negra original que s'havia perdut en uns treballs de neteja anteriors. L'actuació ha tingut un cost d'uns 60.000 euros, cofinançats pel Departament de Cultura i la Paeria de Lleida.
Lleida dona la benvinguda als «nous» Indíbil i Mandoni
Unes 200 persones han assistit a l'acte per donar la benvinguda a aquesta escultura representativa de la ciutat
ARA A PORTADA
-
-
-
La planta de biogàs de la Sentiu preveu començar les obres el 2026 després de rebre el vistiplau ambiental Redacció
-
Treballem per Balaguer impulsa una moció per evitar la supressió d’una línia d’I3 a Gaspar de Portolà Àlvar Llobet i Sotelo
-
Els Mossos detenen sis persones per lesions i intent d'homicidi durant una baralla a Lleida Redacció
Publicat el 10 de desembre de 2021 a les 18:55
Et pot interessar
-
Societat
La màgia dels aparadors: una acadèmia d’anglès impulsa un concurs decoratiu a Lleida
-
Societat
L'estàtua de Gaspar de Portolà torna de l'«exili»
-
Societat
Delimitat l’entorn de protecció del jaciment del Roc del Rumbau de Peramola
-
Societat
Interior cessarà el cap de la Policia Nacional a Lleida condemnat per assetjament sexual
-
Societat
La Junta del Canal d’Urgell defensa la modernització com una necessitat i no un caprici
-
Societat
La «Deesa Nivaria», «Samsara» i «Horizonte de Logroño» triomfen al 61è Concurs de Vestits de Paper
