Un dels impulsors de la plataforma d'afectats, Jordi Guixé, ha lamentat la falta d'una resposta "clara i formal" per part de la Diputació i ha denunciat "la perplexitat" del territori pel fet que la carretera sí s'ha adequat en el tram nord, que és el que pertany al terme municipal de Lladurs. "Van parar justament al punt on comença Solsona, que és la part més freqüentada, mentre que la part de Lladurs ja l'han asfaltat en més d'una ocasió", ha explicat.
"En aquest tram l'únic que fan des de fa trenta anys és tapar forats amb graveta. Això crea bonys a la via, amb la perillositat que això representa en una carretera estreta, sense marges i amb alta freqüentació de vehicles". El principal impulsor de la plataforma a favor de l'adequació de la carretera LV-4241, Jordi Guixé, ha denunciat la perillositat de la via, especialment pels motoristes i ciclistes.
Segons Guixé, la carretera rep una alta freqüentació de vehicles, ja que és una de les principals vies d'accés al Port del Compte i, a més, al primer tram hi ha ubicades dues de les grans empreses del territori: el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya i el Càmping Solsonès.
La plataforma exigeix que es reasfalti la carretera en el seu primer tram, ja que la via està plena de bonys i no s'hi ha fet cap intervenció important des de que es va crear, ara fa trenta anys. El col·lectiu ha recollit 450 firmes a favor de l'adequació de la via i preveu presentar-les a Diputació de Lleida, titular de la carretera, per exigir-li una resposta "clara i formal".
De moment, la plataforma ha mantingut contactes informals amb alguns representats de la Diputació que els han traslladat la falta de pressupost com a principal motiu pel qual no es fan les obres. El col·lectiu però, no accepta aquest argument, ja que a la part nord de la carretera s'han fet diverses actuacions i, fins i tot, han asfaltat zones que ja havien estat adequades i asfaltades fa relativament poc temps.
Segons Guixé, la carretera rep una alta freqüentació de vehicles, ja que és una de les principals vies d'accés al Port del Compte i, a més, al primer tram hi ha ubicades dues de les grans empreses del territori: el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya i el Càmping Solsonès.
La plataforma exigeix que es reasfalti la carretera en el seu primer tram, ja que la via està plena de bonys i no s'hi ha fet cap intervenció important des de que es va crear, ara fa trenta anys. El col·lectiu ha recollit 450 firmes a favor de l'adequació de la via i preveu presentar-les a Diputació de Lleida, titular de la carretera, per exigir-li una resposta "clara i formal".
De moment, la plataforma ha mantingut contactes informals amb alguns representats de la Diputació que els han traslladat la falta de pressupost com a principal motiu pel qual no es fan les obres. El col·lectiu però, no accepta aquest argument, ja que a la part nord de la carretera s'han fet diverses actuacions i, fins i tot, han asfaltat zones que ja havien estat adequades i asfaltades fa relativament poc temps.