Els estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la Universitat de Lleida (UdL) ha decidit suspendre part de la celebració de l'Agrònom de Ferro, prevista per a aquest dijous 4 de maig, en solidaritat amb la pagesia afectada per la sequera.
Així, malgrat tenir autorització, enguany no organitzaran ni la bassa de fang ni la festa de l'escuma. Els estudiants no veuen correcte que puguin gaudir d'una aigua que "els pagesos no poden tenir". Deixant de banda la pandèmia de la covid-19, és el primer cop en els 37 anys d'història de l'Agrònom de Ferro que no hi haurà un final de festa amb fang.
El canal d'Urgell ha tancat per primer cop en 160 anys. Tota la producció de fruita i part dels cereals de les comarques de Ponent es perdrà, recorden els estudiants d'Agrònoms. Davant aquest panorama amb "l'aigua que s'està esgotant", han decidit reflexionar i per això, tot i que estaven "molt il·lusionats", no hi haurà fang.
Les proves de l'Agrònom de Ferro, que la UdL va iniciar l'any 1986 i que després han imitat altres escoles d'agronomia recullen "habilitats" dels diferents graus.
Suspesa la festa de l'Agrònom de Ferro de la UdL en solidaritat amb els pagesos per la sequera
La festa d'estudiants d'Agrònoms, Forestals i Veterinària inclou activitats amb aigua i fang
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de maig de 2023 a les 08:48
Actualitzat el 03 de maig de 2023 a les 08:52
Et pot interessar
-
Societat Boí Taüll torna a competir per ser la millor estació d'esquí de l’Estat
-
Societat Menys robatoris i més seguretat: així actuen els Mossos al món rural
-
Societat Un tren entre Lleida i Girona amb parada a Alguaire torna al full de ruta de la Generalitat
-
Societat Alcaldes de Ponent reclamen aturar la macroplanta de biogàs a la Sentiu de Sió
-
Societat Passió per la terra i pel ferro: Linyola, capital del tractor
-
Societat La Diputació destina 340.000 euros a entitats socials que treballen en l’àmbit de la salut