Dilluns es presentarà a Manresa el darrer llibre de Víctor Amela sobre la lleva del biberó

Joaquim Aloy i Salvador Redó presentaran "Ens van robar la joventut. Memòria viva de la lleva del biberó, editat per Rosa dels Vents"

Publicat el 16 de juliol de 2020 a les 11:01
Actualitzat el 17 de juliol de 2020 a les 21:49
Dilluns vinent, dia 20 de juliol, a les 7 de la tarda, a la llibreria Abacus de Manresa (carrer de les Barreres, 22), tindrà lloc la presentació del llibre de Víctor Amela Ens van robar la joventut. Memòria viva de la lleva del biberó, editat per Rosa dels Vents.
 
El llibre serà presentat per Joaquim Aloy i Salvador Redó, de l'Associació Memòria i Història de Manresa i comptarà amb la presència de l'autor, Víctor Amela.
 
Cap al final de la Guerra Civil, 27.000 nois nascuts l'any 1920 van ser cridats a files. Era la Lleva del Biberó i molts d'ells ni tan sols tenien divuit anys quan van perdre la vida a la sagnant batalla de l'Ebre. Ens van robar la joventut narra les històries dels «biberons» que van combatre, dels adolescents que es van allistar voluntaris (tant a l'exèrcit republicà com al de Franco), dels que van sobreviure i (alguns) van continuar la seva lluita a la Guerra Mundial, dels que van ser empresonats i dels que van morir en el camp de batalla.