El cantant de l'Orquestra Plateria presenta autobiografia a Manresa

A "El nét del vigilant. La Plateria i altres retalls", Manel Joseph ens proposa un viatge per la seva vida

Publicat el 04 de març de 2015 a les 10:30
Actualitzat el 04 de març de 2015 a les 10:47
Manel Joseph (Barcelona, 1948) és un dels noms imprescindibles de la música popular del país. A finals dels anys 60 del passat segle va fundar amb els germans Clua el grup Dos + Un i fins aleshores no ha parat de treballar i col·laborar en projectes d'artistes com Jaume Sisa, Maria del Mar Bonet, Gato Pérez o Pau Riba, entre altres. La faceta més reconeguda de Joseph, però, és la de cantant de l'Orquestra Plateria, formació que el mateix autor defineix com "el grup de la meva vida".

El cantant presenta ara el seu primer llibre, que inclou, a més, enllaços a Spotify i Youtube per a escoltar la música que va citant. A “El nét del vigilant” apareixen, a més del propi autor i els seus companys de La Plateria, figures que ja no hi són, com el Gato Pérez, i d'altres que encara donen guerra, com en Sisa, en Serrat, en Carles Flavià, en Pau Riba o els Comediants, entre altres. Tota una generació de músics és protagonista d'aquesta obra (en part biografia, en part anecdotari i en part retrat d'un temps i una ciutat, Barcelona) construïda a base de retalls.

Per la presentació, que tindrà lloc el proper divendres 6 de març a les 8 del vespre a la llibreria Papasseit de la Plaça Gispert de Manresa, es comptarà amb la presència de l'autor i cantant, d'Emili Baleriola (guitarrista de La Plateria) i d'Àlex-Gómez Font (autor del pròleg de l'obra); i acabarà amb un petit apunt musical.