Sallent ja ho té tot a punt per viure una nova edició del carnaval «més llarg» de Catalunya

  • El Carnaval de Sallent ja ho té tot a punt per a una nova edició -
Publicat el 28 de febrer de 2019 a les 10:04
Actualitzat el 28 de febrer de 2019 a les 10:13
Queden poc més de vint-i-quatre hores perquè Sallent doni el tret de sortida a una nova edició del seu mític carnaval, que els mateixos vilatans descriuen com "el més llarg de Catalunya". La rauxa començarà demà, divendres 1 de març, amb la celebració del carnaval infantil, que engegarà a la una del migdia i clourà amb l'arribada del reu Carnestoltes a la plaça de l'Ajuntament, a dos quarts de nou del vespre. Pels més noctàmbuls, la vetllada continuarà, a partir de la una de la matinada, a la plaça de la Pau, amb la música del DJ Markus Wolf.
 
El dissabte dia 2 s'encetarà a les cinc de la tarda amb la rua de disfresses que arrencarà a la plaça de la Pau. Un cop finalitzi, a les deu del vespre, tindrà lloc el tradicional Sopar de Carnaval a Ca l'Amadeu, el preludi dels concerts que a partir de les dotze de la nit ressonaran al pavelló Agustín Rueda i que aniran a càrrec dels grups Strombers, Auxili i Arradio Rosita. La festa s'allargarà fins a primera hora del matí de diumenge, moment en el qual es deixarà pas a Les Matines, una xaranga que desfilarà amb totes aquelles persones que tinguin més ganes de festa que d'anar-se'n a dormir.
 
Després de Les Matines que inauguraran el diumenge, a les dues del migdia la plaça dels Arbres acollirà un dinar d'arrossada popular. Al vespre, a partir de dos quarts de vuit, el tradicional Correfoc de la vila engegarà a la plaça de Cal Teia. Tot plegat culminarà amb un concert de la formació Sal & Pebre.
 
El dilluns dia 4 serà el dia de les dones de la 69a, una agrupació que va néixer en confrontació amb la de la 36a, formada només per homes. En aquest sentit, cada any per Carnaval, es reuneixen a les vuit del vespre a la  plaça de la Verdura i ofereixen una rua i un sopar amb espectacle final.
 
Pel que fa al dimarts 5, una única proposta: un espectacle de circ que tindrà lloc a dos quarts de nou del vespre a l'Espai Cultural Fàbrica Vella. Finalment, el dimecres 6 -el darrer dia de la festivitat- se celebrarà el llegendari Enterro de la Sardina, una rua mortuòria en la qual els sallentins acomiadaran el rei Carnestoltes (començarà a dos quarts de nou del vespre de la plaça de la Vedruna), que acabarà amb una sardinada popular a la plaça de la Pau. La cirereta del pastís la posaran la música de The Aguateques i de Tetes Carrilet.

Prem aquest enllaç per veure el programa complet d'activitats.