Diumenge de Rams, 28 de març, a les 21h., tindrà lloc el tradicional Concert de Setmana Santa a la Basílica de Santa Maria de Montserrat, amb el suport de l'Obra Social Caixa Sabadell, l'entrada al qual és gratuïta. Sota la direcció de Pablo Larraz, el Quartet Meridien i el Cor de Cambra de la Diputació de Girona interpretaran la Sonata Seconda à "Norimberga" (1682), de Johannes Rosenmüller i l'obra de D. Buxtehude Membra Jesu Nostri (1680).
D. Buxtehude (1637-1707) es pot considerar, juntament amb Bach i Schütz, un dels compositors més rellevants i influents del seu temps. En la seva producció vocal destaca l'obra Membra Jesu Nostri, un conjunt de set cantates de la Passió que Buxtehude va dedicar a Gustaf Düben, director de música del rei de Suècia. Cada una d'elles és una meditació sobre les ferides que Jesús va rebre durant la crucifixió –peus, genolls, mans, costat, pit, cor i rostre, exposades en aquest ordre-. Cada una d'aquestes meditacions té una estructura molt semblant, i s'inicien amb una breu sonata instrumental, per prosseguir amb un text llatí –poc habitual en aquest autor- de procedència bíblica que interpreta el cor, on hi apareix el nom de la part del cos a què es dedica la cantata, però en cap cas sense referir-se a la Passió. Tot seguit hi ha les intervencions solístiques, amb textos provinents de Rytmica Oratio Sancti Bernardi, obra atribuïda a Bernat de Claravall (1090-1153). Finalment, el cor torna a repetir el text inicial. En aquest apartat cal destacar com a curiositat dues excepcions que es donen en els textos. En la cantata Ad Latus l'autor utilitza un verset del llibre del Càntic dels Càntics on no s'esmenta la paraula "costat", i en la cantata Ad pectus utilitza un fragment de la carta de sant Pere.
Membra Jesu Nostri és una obra amb una estructura molt sòlida i amb una serena delicadesa, que en opinió del mateix Buxtehude ha de ser interpretada "amb la més humil devoció de tot el cor".
El Quartet Meridien es va formar el 2007 a Barcelona per difondre la música, fonamentalment de finals del s. XVII i del s. XVIII, però amb la intenció de fer-ho des d'una vessant històrica, buscant amb els recursos del segle XX una aproximació a l'estil d'aquells temps. Formen el quartet joves instrumentistes amb una àmplia experiència orquestral i cambrística a nivell nacional i internacional: Laia Frigolé, soprano; Oriol Rosés, contratenor; Ignasi Marco, tenor; i Javier Jiménez, baix.
El Cor de Cambra de la Diputació de Girona Ensemble Meridien neix l'any 2003 al Conservatori de Girona, amb el propòsit de treballar amb un alt nivell d'exigència, tant el repertori "a capella" com el repertori amb orquestra. Ha estat dirigit per Lluís Caballeria, per Montserrat Meneses i en l'actualitat per Pablo Larraz. El seu repertori inclou des de la polifonia del Renaixement fins a obres contemporànies de Jazz. Està compost per: Elisabeth Bataller i Irantzu Zuasti (violins), Letízia Moros (viola), Marta Vila (violoncel), Oriol Martí (violone), Juan de la Rubia (orgue) i Maike Burgdorf (tiorba).
El director del Cor de Cambra de Girona és, des de l'octubre de 2008, Pablo Larraz. Després dels seus inicis musicals a Jaca, obté el Títol Superior de Piano al Conservatori de Barcelona i cursa els Estudis de Magisteri Musical a la UAB. Actualment dirigeix el Cor Albada de l'Agrupació Cor Madrigal i la Coral Genciana de Sant Miquel dels Sants. També és preparador dels "Messies participatius" de La Caixa.
D. Buxtehude (1637-1707) es pot considerar, juntament amb Bach i Schütz, un dels compositors més rellevants i influents del seu temps. En la seva producció vocal destaca l'obra Membra Jesu Nostri, un conjunt de set cantates de la Passió que Buxtehude va dedicar a Gustaf Düben, director de música del rei de Suècia. Cada una d'elles és una meditació sobre les ferides que Jesús va rebre durant la crucifixió –peus, genolls, mans, costat, pit, cor i rostre, exposades en aquest ordre-. Cada una d'aquestes meditacions té una estructura molt semblant, i s'inicien amb una breu sonata instrumental, per prosseguir amb un text llatí –poc habitual en aquest autor- de procedència bíblica que interpreta el cor, on hi apareix el nom de la part del cos a què es dedica la cantata, però en cap cas sense referir-se a la Passió. Tot seguit hi ha les intervencions solístiques, amb textos provinents de Rytmica Oratio Sancti Bernardi, obra atribuïda a Bernat de Claravall (1090-1153). Finalment, el cor torna a repetir el text inicial. En aquest apartat cal destacar com a curiositat dues excepcions que es donen en els textos. En la cantata Ad Latus l'autor utilitza un verset del llibre del Càntic dels Càntics on no s'esmenta la paraula "costat", i en la cantata Ad pectus utilitza un fragment de la carta de sant Pere.
Membra Jesu Nostri és una obra amb una estructura molt sòlida i amb una serena delicadesa, que en opinió del mateix Buxtehude ha de ser interpretada "amb la més humil devoció de tot el cor".
El Quartet Meridien es va formar el 2007 a Barcelona per difondre la música, fonamentalment de finals del s. XVII i del s. XVIII, però amb la intenció de fer-ho des d'una vessant històrica, buscant amb els recursos del segle XX una aproximació a l'estil d'aquells temps. Formen el quartet joves instrumentistes amb una àmplia experiència orquestral i cambrística a nivell nacional i internacional: Laia Frigolé, soprano; Oriol Rosés, contratenor; Ignasi Marco, tenor; i Javier Jiménez, baix.
El Cor de Cambra de la Diputació de Girona Ensemble Meridien neix l'any 2003 al Conservatori de Girona, amb el propòsit de treballar amb un alt nivell d'exigència, tant el repertori "a capella" com el repertori amb orquestra. Ha estat dirigit per Lluís Caballeria, per Montserrat Meneses i en l'actualitat per Pablo Larraz. El seu repertori inclou des de la polifonia del Renaixement fins a obres contemporànies de Jazz. Està compost per: Elisabeth Bataller i Irantzu Zuasti (violins), Letízia Moros (viola), Marta Vila (violoncel), Oriol Martí (violone), Juan de la Rubia (orgue) i Maike Burgdorf (tiorba).
El director del Cor de Cambra de Girona és, des de l'octubre de 2008, Pablo Larraz. Després dels seus inicis musicals a Jaca, obté el Títol Superior de Piano al Conservatori de Barcelona i cursa els Estudis de Magisteri Musical a la UAB. Actualment dirigeix el Cor Albada de l'Agrupació Cor Madrigal i la Coral Genciana de Sant Miquel dels Sants. També és preparador dels "Messies participatius" de La Caixa.