
La manresana Carme Prat i el lleidatà Enric Cervera han creat un joc de taula ambientat a la ciutat de Manresa, que es començarà a comercialitzar aquest Nadal. Es tracta d'"El Joc de Manresa", una barreja entre el conegut Monopoli i el Joc de l'Oca, en què els jugadors podran recórrer els carrers de la capital del Bages, les botigues i, fins i tot, les empreses. El taulell del joc és un mapa real del municipi i a cada casella -n'hi ha una quarantena- hi ha un establiment emblemàtic de Manresa. Cervera ha explicat que el joc "posa en valor les singularitats de la ciutat" i "és un reflex de la vida quotidiana". Els promotors han fet un tiratge de 2.500 exemplars, que es vendran a un preu de 25 euros.
La crisi va portar a Enric Cervera a reinventar-se i buscar noves vies de negoci per subsistir. Així ho explica ell mateix quan recorda com va tenir la idea d'elaborar jocs personalitzats per a les ciutats catalanes. Fa tres anys Cervera va idear un joc de la seva ciutat natal, Lleida, i davant de l'èxit que va tenir va decidir estendre el projecte a altres municipis com Girona, Tarragona i Reus. Aquest Nadal el joc arribarà a Manresa i, segons revela el seu impulsor, "és el projecte del qual estic més satisfet". Per a la versió bagenca, Cervera ha comptat amb la col·laboració de Carme Prat, que assumeix la part comercial, i de la dissenyadora Mireia Font.
"El Joc de Manresa" és una barreja entre el conegut Monopoli i el Joc de l'Oca, en què els comerços de proximitat de la capital del Bages en són els protagonistes. El taulell del joc és un mapa real del municipi i compta amb una quarantena de caselles que corresponen a establiments reals de Manresa. Cervera ha explicat que "hem buscat reflectir la diversitat de la vida quotidiana d'un ciutadà manresà i, per això, hi ha activitats de tot tipus com ara el dentista, la xarcuteria, els restaurants o el gimnàs". A més, l'editor del joc ha remarcat que han buscat que hi participin "els comerços més estimats de la ciutat".
El joc conté un tauler, diverses fitxes, daus i diners de la Banca Manresana perquè hi puguin jugar entre dues i sis persones. Els participants hauran de comprar i vendre els establiments de la capital del Bages i el guanyador serà la persona que torni primer al punt de sortida havent adquirit més establiments. Segons Cervera, es tracta d'un joc immobiliari molt similar al Monopoli "però que té la singularitat que els negocis són els propis de la ciutat".
D'altra banda, el projecte també compta amb una vessant social a través de la col·laboració amb la Fundació Rosa Oriol. L'empresa editora del joc ha donat uns quants exemplars a la ONG manresana perquè aquest Nadal els reparteixi de manera gratuïta entre les famílies més necessitades de la ciutat. "Volem que els jocs arribin a casa dels veïns de Manresa i creiem que les famílies que no tenen mitjans de la crisi també han de gaudir del joc", ha apuntat Cervera.
D'entrada, l'empresa ha fet un tiratge de 2.500 jocs, tot i que Cervera ha manifestat que "a dia d'avui ja ens hem quedat curts". L'editor del joc ha explicat que el projecte "ha superat les expectatives" inicials i creu que l'èxit que comença a tenir a la capital del Bages s'explica perquè "els ciutadans de Manresa estan molt orgullosos de la seva ciutat i la viuen molt".